Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 6.djvu/103

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

mecheance[1] ; por la cui mort, li rois et toz li roiaumes fu en grant tristece. [2]Après ce que li rois ot I poi son duel mis en obli, li loerent si barom et si prelat que il se remariat ; car il n’est ne droiz ne raisons que rois soit sanz compegnie de loial espouse. Li rois s’i acorda, car il regardoit en son cuer ce que l’escripture dit, que mieuz vaut mariages que ardoir dou fou de luxure[3]. Et por ce que il doutoit sor totes riens que li roiaumes de France ne demorat sanz hoir male, prit-il à fame la file le conte Thiebaut de Blois qui avoit non Ale. Icil nobles cuens Thiebauz estoit ja trespassez de ce siegle[4], et estoient de lui remés IIII fil et V files[5] : Herris li cuens palais de Troies[6], Thibauz, li cuens de Blois[7] ; Estienes, li cuens de Sencuerre[8] ; Guillaumes, l’arcevesques de Rains[9] ; la duchesse de Bor-

  1. Constance mourut le 4 octobre 1160.
  2. Historia gloriosi regis Ludovici, chap. XVIII.
  3. « Melius est nubere quam uri » (saint Paul, I ad Corinth., ch. VII, v. 9).
  4. Thibaut mourut au commencement du mois de janvier 1152 et fut enterré dans l’église abbatiale de Lagny (d’Arbois de Jubainville, Histoire des ducs et des comtes de Champagne, t. II, p. 398-399).
  5. Thibaut II comme comte de Champagne et IV comme comte de Blois avait eu dix enfants légitimes et un fils naturel (voir sur ces enfants d’Arbois de Jubainville, op. cit., t. II, p. 403 à 408).
  6. Henri le Libéral qui succéda à Thibaut dans les comtés de Champagne et de Meaux (1152-1181).
  7. Thibaut V, comte de Blois et de Chartres de 1152 à 1191.
  8. Étienne, comte de Sancerre de 1152 à 1191.
  9. Guillaume de Champagne, qui fut successivement évêque de Chartres, archevêque de Sens, puis de Reims ; il mourut le 7 septembre 1202.