Iconologie (Cesare Ripa, 1643)/I/Preuoyance

La bibliothèque libre.


Prevoyance. CXXXV.


CEtte Femme à deux teſtes, qui porte vn Compas en vne main, & en l’autre l’oyſeau qu’on appelle Eſmerillon, eſt le vray ſymbole de la Preuoyance.

Ses deux teſtes nous apprennent, Que la connoiſſance du paſſé ſert grandement à preuoir l’aduenir. Auſſi n’y a-t’il celuy qui ne ſçache, Que l’experience fait les hommes prudens, & par conſequent capables à peu prés d’aller au deuant des malheurs qui les menacent ; Car preuoir & preuenir vn mal, ſont des effets conuenables à la Prudence. C’eſt à raiſon de cela qu’on eſtime vtile à la vie humaine la connoiſſance de pluſieurs hiſtoires, & des ſuccez les plus memorables aduenus de long-temps ; pource qu’elle produit en nous cette force de Prudence, qui eſt requiſe pour iuger des choſes à venir ; A quoy nous ne pourrions pretendre autrement, à moins que d’eſtre deceus & blaſmez d’vne curioſité ridicule.

Le Compas ouuert monſtre, Que pour preuoir les Euenemens, il faut ſçauoir meſurer les qualitez, & l’ordre des temps auec vn eſprit iudicieux, & vn ſolide raiſonnement.