Iconologie (Cesare Ripa, 1643)/I/Raiſon d’Eſtat

La bibliothèque libre.


Raison d’estat. CXL.


NOvs la repreſentons par vne Femme aguerrie, & qui eſt armée d’vn Heaume, d’vne Cuiraſſe, & d’vn Cimeterre.

Elle a de plus vne Iupe verte, toute ſemée d’yeux & d’oreilles, vne Baguette en la main gauche, & la droite appuyée ſur la teſte d’vn Lion.

On la peint armée, pour monſtrer, Que celuy qui agit par les raiſons Politiques tient toutes les autres pour indifferentes, pourueu qu’il puiſſe venir à bout de ſes pretentions, & par la force des armes faire de nouuelles conqueſtes.

Sa Iupe pleine d’yeux & d’oreilles nous repreſente la Ialouſie, qui pour mieux acheminer ſes deſſeins, & retarder ceux des autres, veut tout voir, & tout oüir.

La Baguette qu’elle tient eſt vne marque de la domination des Souuerains ſur leurs ſujets ; Bien que toutefois les moindres perſonnes ne laiſſent pas, mais improprement, d’auoir certaines Raiſons d’Eſtat, pour la direction & la cõduite de leurs affaires.

Elle s’appuye ſur vn Lion, pource que par leurs maximes, les grands du monde cherchent à s’aſſujetir les plus puiffans, à l’imitation de cét imperieux animal, qui met tous les autres au deſſous de luy : Par où il est encore monſtré, Que pour la conſeruation d’vn Eſtat la Vigilance doit dire iointe à la Force.