Iconologie (Cesare Ripa, 1643)/I/Religion

La bibliothèque libre.


Religion. CXLIII.


ELle eſt figurée par vne Femme voilée, qui a du Feu en la main gauche, en la droite vn Liure & vne Croix, & à ſon coſté vn Elephant.

21. part. q. 71, art. quæſt. 24, art. 2 La Religion, ſelon ſainct Thomas, eſt vne Vertu morale, par laquelle l’homme reuere & honore Dieu interieurement auecque l’ame, & exterieurement auecque le corps. Comme les hommes, dit Ariſtote, y ſont portez naturellement ; Auſſi eſt-ce par elle plus que par la raiſon meſme qu’il differe des beſtes, qui en ſont deſpourueuës.

Elle a le viſage voilé, pource qu’il eſt veritable qu’elle a touſiours eſté ſecrette, & s’eſt conſeruée dans les ceremonies & les figures, comme ſous des voiles deliez.

La Croix eſt la victorieuſe Banniere de la vraye Religion, que les Chreſtiens ont accouſtumé d’auoir en grande veneration, comme reconnoiſſant que par elle ils ont eſté racheptez.

Le Liure qu’elle porte eſt celuy des ſainctes Eſcritures, par qui elle s’eſtablit dans les ames ; Et le Feu eſt vn ſymbole de la deuotion qu’elle y allume.

Et d’autant que l’Elephant eſt, s’il faut ainſi dire, le plus religieux de tous les animaux, c’eſt pour cela meſme qu’elle en a vn à ſon coſté ; Ce qui n’eſt pas ſans vne grande raiſon, puis qu’au rapport de Pline, ce merueilleux animal adore le Soleil & les Eſtoiles, iuſques-là meſme, qu’au point que la nouuelle Lune commence à paroiſtre il ſe va lauer dans la riuiere, & ſemble inuoquer le ſecours du Ciel apres s’eſtre purifié.