Recueil des lettres missives de Henri IV/1583/Vers la fin de septembre ― À mon cousin monsieur le mareschal de Matignon (2)

La bibliothèque libre.



[1583. — vers la fin de septembre] — IIme.

Orig. autographe. — B. R. Fonds Béthune, Ms. 8828, fol. 45 recto.

Cop. — B.R. Suppl. fr. Ms. 1009-4.


À MON COUSIN MONSR LE MARESCHAL DE MATIGNON.

Mon Cousin, Par ce que je viens d’entendre que au lieu d’aller à Villeneuve d’Agenois vous vous en estes retourné à Bordeaux, j’ay advisé de remectre jusques à Nerac à vous envoyer ma depesche pour le Roy, et le memoire que je vous debvois envoyer d’icy, que je vous y feray tenir aussitost que j’y seray arrivé. Je vous prie faire despescher une exemption de logis pour mes terres et nommement pour celle de Casteljeloux[1], où la Peyre fait tous les desordres du monde. Le capitaine Domeniés saura bien faire valoir vostre sauvegarde. Assurés-vous au reste, mon Cousin, de l’amitié de

Vostre plus affectionné cousin et
plus parfaict amy,


HENRY.


Je vous prie mander à la Broue de m’envoyer six cens livres pour un demy mois, pour Lectoure. Vous n’aviés dict que cinq cens, si bien m’en souvient ; ce seront six cens, pour l’amour de moy. Je vous prie aussy, mon Cousin, n’oublier le paiement d’un mois des garnisons des villes de seureté, dedans six jours, à Bordeaux, pour Montsegur ; et dedans dix, à Montauban, pour les autres.


  1. Casteljaloux, en Bazadois, aujourd’hui chef-lieu de canton du département de Lot-et-Garonne.