Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/191

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
173
de constantinople. [1203]

vérent lost qui ére logié devant la ville, et tenduz trez et paveillons, et les chevaus traiz des vissiers por refraichir. Et cùm il oïrent que le fils l’empereor de Constantinople ére arrivez al port, si veissiez maint bon chevalier et maint bon serjanz aller encontre, et mener maint bel destrierz. Ensi le reçurent à mult grant joie et à mult grant honor. Et i fist son tré tendre enmi l’ost. Et li marchis de Montferrat le suen de lez, en cui garde le roy Phelippe l’avoit commandé, qui sua seror avoit à fame.

57. Ensi sejornérent en cele ysle trois semaines, qui mult ére riche et plenteuroise. Et dedenz cel jor lor avint une mesaventure qui fu pésme et dure, que une grant partie de cels qui voloient l’ost depeçier, et qui avoient autre foiz esté encontre l’ost, parlérent ensemble, et distrent que céle chose lor sembloit estre mult longhe et mult perillose, et que il remanroient en l’isle, et lairoient l’ost aller, et par le conduit à cels. Et quant l’ost en seroit alée renvoiérent au comte Gautier de Breine, qui adonc tenoit Brandiz, qui lor envoiast vaissiaus por aller à Brandiz. Je ne vos puis mie toz cels nomer qui à ceste ouvre faire furent, més je vos en nomerai une partie des plus maistre chevetaine.


58. De cels fu li uns Odes le champenois de Chamlite, Jaques d’Avennes, Pierres d’Amiens, Gui li castellains de Coci, Ogier de Saint-Cheron, Guis