Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 6.djvu/36

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

[1]Car veritez fu que, après la mort l’empereor Henri[2] qui morut sanz hoir, mut uns granz contanz en la grant cort qui fu tenue à Maience[3] où il ot, si come l’on tesmogne près de LXm chevaliers[4], par ce que Ferris li dux d’Alemagne[5], qui niés estoit l’empereor Henri, vout avoir le regne et l’empire après son oncle. Mais li arcevesques de Maience[6] et cil de Cologne[7] et la plus grant partie des princes dou roiaume le refuserent tot debout et se tornerent à Lohier le duc de Saisogne, puis le coronerent à Es la Chapele[8], par l’acort dou clergié et dou pople. Mais ce ne fu pas sanz granz domages et sanz granz maus qui après en avindrent, car cil Ferris et uns siens freres qui Corraz[9] avoit non, qui après Lohier fu puis saisi dou regne par l’aide de lor parenz, firent mainte roberie et maintes arsons d’eglise

  1. Historia gloriosi regis Ludocivi, éd. A. Molinier, chap. II.
  2. L’empereur Henri V mourut à Utrecht le 23 mai 1125.
  3. Lothaire II, duc de Saxe, fut élu roi de Germanie dans la diète de Mayence le 30 août 1125.
  4. On a dans le royal ms. 16 G VI, fol. 311 : « LXm homes, que chevaliers, que autres genz ».
  5. Frédéric II dit le Borgne, duc de Souabe, fils de Frédéric Ier, seigneur de Hohenstauffen, et d’Agnès, fille de l’empereur Henri IV. Il est le père de Frédéric III, duc de Souabe, qui devint ensuite empereur et est surtout connu sous le nom de Frédéric Barberousse.
  6. Adalbert de Sarrebruck, archevêque de Mayence du mois d’octobre 1111 au 23 juin 1137, date de sa mort.
  7. Frédéric de Frioul, archevêque de Cologne de 1100 au 25 octobre 1131, jour de sa mort.
  8. Le 13 septembre 1125.
  9. Conrad, fils de Frédéric Ier, seigneur de Hohenstauffen, et d’Agnès, fille de l’empereur Henri IV, fut, après la mort de Lothaire II, élu empereur en 1138 dans une diète tenue à Coblentz et régna sous le nom de Conrad III.