Page:Belon - L’histoire naturelle des estranges poissons marins.djvu/26

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

l’ay voulu faire mettre ici, a fin que ceuls qui estoient en ceste opinion, la changent avec une meilleure. Ce que ie nomme Esturgeon, a Bordeaux est nommé du Creac. Et combien que l’Esturgeon croisse en longueur excessive, comme estoit cellui qui fut apporté au Roy François a Montargis, lequel estoit long de dix-huict pieds, ce neantmoins il n’estoit pas Daulphin pour cela.

La vraie peincture de l’Esturgeon.

XXIII.

Que plusieurs aient estimé que l’Adano, qui est moult grand poisson, nourri au Pau estoit le Daulphin, & qu’il soit tout le contraire.

IL n’y a celuy qui ait leu l’histoire du Daulphin qui ne sache biẽ quil ait le nez fort long. Et pource que l’on trouve un poisson nommé Adano en la riviere du Pau de moult grande corpulẽce, beaucoup plus grand que l’Esturgeon, & qui est du genre de l’Esturgeon, plusieurs ignorants son nom ancien, ont eu opinion que c’estoit le Daulphin : mais il s’appelle Attilus. Et a fin que quelque autre ne pensast que ce fust un Daulphin, i’en ay aussi voulu bailler la peincture avec son vray nom. Ie n’en bailleray pas la description en ce lieu, d’autant qu’il ne se peult referer en rien qui soit des especes du Daulphin. Et n’ay baillé la peincture sinon pour tesmoignage contre les faulses opinions qu’on avoit du Dauphin.

La portraicture du susdict poisson de desmesuree grãdeur, nourri en la riviere du Pau, nommé Attilus.