Page:Cartier - Brief recit de la navigation faicte es ysles de Canada.djvu/38

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

allast à Hochelaga avec luy. S’il ne bailloit plege qui demourast à terre avec ledict Donnacona. Le cappitaine leur respondist que s’ilz n’estoient deliberez y aller de bon couraige qu’ilz demourassent, et que par eulx ne laisseroit mettre paine y aller.


Comment nostre cappitaine et tous les gentilz hommes avec cinquante hommes mariniers partirent de la province de Canada avec le gallyon, et les deux barques, pour aller à Hochelaga, et de ce que fut veu entre deux sur ledict fleuve.


Le lendemain 19 jour dudict moys de Septembre, nous appareillasmes et feismes voylle avec le dict gallyon et les deux barques, pour aller avec la marée amont ledict fleuve, ou trouvasmes à veoir des deux costez d’icelluy les plus belles et meilleures terres, qu’il soit possible de veoir. Aussi vives que l’eaue plaine des beaulx arbres du monde : et tant de vignes chargez de raisins le long dudict fleuve, qu’il semble mieulx qu’elles ayent esté plantez de main d’homme que aultrement : mais par ce qu’elles ne sont cultivez ne taillez, ne sont