Page:Chevalier - Rabelais et ses éditeurs, 1868.djvu/37

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.
— 27 —

Page 168 : « Voyans, les assiegez, de tous costez les Gargantuistes avoir gaigné la ville, se rendirent au moyne à mercy » M. : « Voyans les assiegez de tous costez, et les Gargantuistes avoir gaigné la ville, se rendirent au moyne à mercy ».

Page 178 : « Item, parce qu’en iceluy temps on ne mettait en religion des femmes sinon celles qui estoient borgnes, boyteuses, bossues, laydes, defaictes, folles, insensées, maleficiées et tarées, ny les hommes, sinon catarrez, mal nez, niays et empesche de maison ( — À propos, dist le moyne, une femme qui n’est ni belle ni bonne, à quoy vault toille ? — À mettre en religion, dist Gargantua. — Voyre, dist le moyne, et à faire des chemises), feut ordonné que là ne seroient reçues sinon les belles… » M. : « Item… empesche de maison ».

À propos (dist le moyne), vne femme qui n’est ny belle ny bonne, à quoy vault toille ? À mettre en religion, dist Gargantua. Voyre, dist le moyne, et à faire des chemises. Feut ordonné… » Ici l’interruption, que M. Jannet a placée entre parenthèses, commence par un alinéa et est suivie d’un des espaces blancs que nous savons. La phrase principale est coupée net après le mot maison, et recommence par une lettre capitale, comme si c’était une phrase nouvelle.

Page 179 : « Vingt et sept cent mille huyt cent trente et un moutons à la grande laine ». M. : « … trente et un mouton… » Le nombre