Aller au contenu

Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/265

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 209 —

sur ses routes. Bien est voir que aucuns lièvres demuerent en leurs viandeis ou viron d’iqui, mes ce ne sera jà que elle n’ait fet un grant tour loin d’iqui pour soy ressuyer et pour fere ses malices et puis s’en revendra demourer en son viandeis, ou de lez.

Au vespre, en celuy temps d’esté, ne doit il pas fere einsi, quar il ne doit mie demourer[1] que ses chiens l’aillent trouver ainsi comme au matin ; quar ilz ne le pourroient assentir, ne l’aler trouver de si haultes erres : quar les jours d’esté sont trop loncx, et la grant chalour, qui a tout haslé, ote l’assentement d’une si petite bestelette, comme est un lièvre, que jamès point pour point ilz ne le pourroyent trouver comme on fait à matin ; mes à vespre, les doit il aler querir aux blez et gaignages près des buissons et ruissiauls et aunais en ces ombres, à la frescheur. Et puet savoir se ses chiens en crient, n’en font bon semblant que elle est relevée ; quar jamès n’assentiroyent, comme j’ay dit, des erres de la nuyt devant ; si aille et chasse après ses chiens, et courre bien touzjours auprès d’eulx pour savoir là où ils le faudront et la requere quand ils l’aront faillie, tout en telle manière comme j’ay dit qu’il la quere au matin pour la trouver.

En yver la puet querir tout le jour ainsi comme j’ai dit qu’il fasse à matin en esté, et atendre que ses chiens la truevent aussi bien de haulte heure comme à basse, espicialment s’il fet froit et brun temps, quar tout le jour en asseoiront assez. Et s’ils y mettoient trop et assentoyent sà et là et non pas rectivement, il leur doit aydier et rengier et querir là où il li semblera que doyve demourer, à longues verges.

Et je loe que on n’aille pas trop matin chassier, quar si on y va trop matin, les chiens assentiront du lièvre qui s’en ira devant eulz de bon temps ; et quant ce vendra au haut jour, ilz ne voudront point assentir pour ce qu’ilz aront accoustumé de chassier au matin. Pour ce dis-je que c’est mauveise coustume

  1. Demeurer. Attendre.