Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/275

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 219 —

quar il se cuevre[1] trop bien de sa teste, le senglier ne le faudra pas à le tuer ou blessier. C’est grand périll de se metre en aventure de mourir, ou d’estre mehaigné[2], ou afolé pour si pou d’oneur ou de proufit conquerre : quar j’en ai veu mourir de bons chevaliers, escuyers et servans. Toutevoyes, s’il est si fol, il doit avoir son espieu croysié, bien agu et bien taillant et bonne hante[3] et forte. Et doit regarder son coup qu’il ne faille, et tenir son espieu au milieu, autant devant comme il en hara derrière. Quar s’il le tenoit trop court devant, pour quant qu’il ferist le senglier, à ce qu’il a longue teste, le musel toucheroit jà à luy, car l’espieu entreroit touzjours dedenz et le senglier seroit trop près de luy, si le pourroit blessier ou tuer. Et quant le senglier vient à luy, il ne doit mie tenir la hante dessoubz l’eisselle, pour mieulx asseoir son coup et pour tourner sa main là ou mestier[4] sera ; mès dès ce qu’il l’hara feru, il doit metre la hante dessous l’essele et bouter fort. Et se le senglier estoit plus fort que luy, il doit guenchir[5] ore d’une part, ore d’autre, sans lessier l’espieu, et touzjours bien bouter, jusques tant que Dieux li ayde, ou secours li soit venu.

Quant levriers ou alans le tienent on le puet bien férir seurement ; ou à cheval le tuer sans levriers ne alans, ou de l’espieu ou de l’espée ; quar le plus grant périll est du cheval. Et si le vuelt tuer de l’espée et n’y a ne levrier ne alant, et il li vient courre visaige à visaige, il doit venir trotant, acoursies les rênes de sa bride comme j’ay dit. Et doit avoir son espée de

  1. Cuevre. Couvre.
  2. Mehaigné. Estropié. Meshain. Peine, blessure, travail ; peut-être cela vient-il du mot grec μαιέια. Dans le glossaire qui suit le Roman de la Rose on trouve cette note : Mahamium, dicitur ossis cujus libet fractio.
  3. Hante. On dit maintenant une hampe ; mais le mot hante est plus conforme à l’étymologie hant, qui signifie main. La hampe est le manche d’une pique, d’un drapeau, d’un épieu.
  4. Mestier. Besoin, du mot italien mestieri.
  5. Guenchir. Détourner.