Aller au contenu

Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/297

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 241 —

plus près. Et quant le cerf les ara passés et sera entre eulx et la haye ilz doivent crier et battre leurs paumes et l’acuillir droit à la haie. Aucuns y metent lévriers, mes c’est mal fet ; quar aucunefois ilz le hastent tant qu’ilz le font ferir aussi tot parmi la haye comme parmi le pertuis, où s’il ne puet passer, il retournera arrière. Qui chasse aux roiz sans haye est ce bonne chose que d’un lévrier ; quar il ne puet ferir ne passer par autre part fors que par les roiz.

Les hayes pour prendre le senglier et lous soient faites par la manière que j’ay dit du cerf, fors qu’elles soient plus espesses et plus basses et les pertuis plus bas ; et les las einsi comme du cerf se doivent tendre un pié de haut sus terre, du senglier, du lou et de l’ours se doivent traisner deux piez par terre, comme dit est, affin qu’ilz ne puissent passer par dessouz les las ; quar le cerf ne se baisseroit jamès tant. Mès haye pour ours ne vaut rien ; quar il monte sus un arbre, donc passeroit il bien par dessus la haye, se ce n’est d’aventure qu’il se fière en un las. Les roiz y sont moult bons.

Et qui vuelt chassier pour le cerf doit aler en queste et lessier courre comme j’ay dit. Et qui vuelt chassier pour les porcz, il est bon que trois ou quatre jours devant on aille pour veoir le pays et pour veoir la couvine[1] des bestes qui seront en la forest ou buisson et pour veoir où l’en pourra mieulz fère les hayes et asseoir ses lévriers et metre ses défences et où les porcz sont plus demourans. Et je loe que ceulz qui iront aillent à cheval environ et parmi les voies qui seront au buisson et par là où j’ay devisé que on doit aler en queste pour les porcz, et qu’ilz ne moinent point de limier ne gens à pié, ne ne fassent brisiées, se ne sont hautes brisiées pendant ; quar ceulz qui vont à pié touchent de leur robe au bois, et pour ce qu’ilz hantent les chiens, convient que leur robe sente le chenil, et se les porcz en avoient le vent ce seroit pour fère vuidier le buisson. Si vaut mieulz qu’ilz y aillent à cheval, et fètes les hayes le jour devant

  1. Couvine. Disposition.