Page:Grillet - Les ancêtres du violon et du violoncelle, 1901,T1.djvu/124

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

passer cette femme ; mais il répondit que ce n’était pas l’usage de refuser jamais l’entrée des maisons royales à un ménestrel[1].

Si un ménestrel mérita jamais la confiance du prince auquel il était attaché, c’est assurément Blondel[2], qui se dévoua à Richard Ier dit Cœur de Lion, roi d’Angleterre, lorsque celui-ci fut fait prisonnier par le duc d’Autriche à son retour de la troisième croisade.

Voici cette touchante histoire, d’après la Chronique de Reims[3].

« Chapitre VIIIComent li rois Ricars fu mis hors de prison par Blondiel le menestrel.

« Dés oremais vous dirons del roi Richart que li dus d’Osterriche tenoit en prison ; et ne savoit nus nouvieles de lui, fors seulement li dus et ses consaus. Si avint qu’il avoit longuement tenu. 1. ménestrel, qui nés estoit deviers Artois, et avoit à nom Blondiaus. Cius afferma en soi qu’il querroit son signeur par touttes terres tant qu’il l’auroit trové ou qu’il en oroit novièles. Et se mist en chemin et tant erra l’un jour et l’autre, par laid et par biel, qu’il ot demourè an et demi, n’onques ne pot oir nouvièle del roi. Et tant aventura qu’il entra en Osterriche ensi come aventures le menoit. Et vint droit au castiel ou li rois estoit en prison, et se hiébrega ciès une vaine feme, et li demanda à cui castiaus estoit, qui tant estoit biaus et fors et bien séans ? Li otesse respondi et dist qu’il estoit au dus d’Osterriche. « — O bièle ostesse, dist Blondiaus, a-il ore nul prisonier dedens ?

  1. Stow, Description de Londres, cité par Kastner.
  2. Blondel, surnommé de Nesles, du lieu de sa naissance, a été l’un des chansonniers les plus estimés du xiie siècle
  3. La Chronique de Reims, publiée sur le manuscrit de la Bibliothèque du roi par Louis Paris, archiviste de la ville de Reims, membre de la Société royale des antiquaires de France. Paris, Techner, place du Louvre, 12, 1837, p. 53 et suivantes.