Page:Henri IV - Lettres Missives - Tome7.djvu/123

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE HENRI IV. 109 pour l’amour de vous, comme j’estime qu’à vostre exemple il conti- nuera en Tallection qu’il a vouée à mon service, quand il s’oH’rira occasion de luy en tesmoigner quelque plus utile ellect je le feray tres volontiers, ainsy que vous dira plus amplement mon dict am bassadeur : priant Dieu, mon Cousin, qu’il vous ayt en sa saincte et digne garde. Escript à Paris, le .....

HENRY.

[1607.] —— [reverse ou Mans.] - l'°. Cop. — Archives de M. le marquis de la Grange. il ` [A M. DE SALIGNAC ansxsssnnun A coivsmv-rmom=;.] Mons' de Salignac, Ifordre de sainct François ayant de longue main, par grace speciale du Sainct Siege, obtenu la garde et le soin du Saint Sepulcre et aultres lieux de devotion en la Terre Saincte, a coustume d'eslire, de trois ans en trois ans, en chapitre general, un ‘ gardien qui doibt, avec nombre de soixante religieux au plus, choisis aussy entre les aultres, passer à cest ellect a :Hierusalem : ce qu’ils ne peuvent, a ce qu’ils m’ont fait entendre, ny n’ont accoustumé de faire, sinon sans ma protection et saul—conduict, ou des Seigneurs de l/venise. Et estans exclus de pouvoir se servirde ceulx—cy à cause de l’interdic t1, le gardien esleu, present porteur, ayant recours à moy pour estre gratifié, avec ceulx de sa compagnie, de Tassistance de mon auctorité et credit pour faire ce voyage, j’en escris au Grand Seigneur la lettre en creance sur vous, de laquelle je vous envoye la copie, aflin que vous les assistiés et favorisiés en ce qui s'ol lrira par delà, et faciès au benelice de leur establissement tous les ollices que . ` jugeres estre à propos : et je le tiendray a service tres agreable : priant Dieu, Mons" de Salignac, qu’il vous ayt en sa saincte et digne garde.

HENRY.

' L'interdit que le pape avait prononcé mesure permet de circonscrire assez net- contre la seigneurie de Venise de la nia- tement la date approximative de cette nière la plus absolue. La durée de cette lettre.