Page:Jacques de Batencour - L'Escole paroissiale, 1654.pdf/32

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.



ARTICLE III.
De la Charité dv Maistre.



LA Charité et vne vertu par laquelle nous aymons Dieu sur toutes choses, & nostre prochain comme nous mesmes pour l’amour de Dieu.


Les appartenances de la Charité. §. 1.


CEtte Vertu estant la Reine de toutes les autres ; aussi doit elle regner dans le cœur du Maistre par eminence. Pour ce qui regarde Dieu : il le doit aymer en qualité de Chrestien par dessus toutes les choses créées, & en qualité de Maistre, comme il doit auoir toutes les Vertus en plus grande perfection que les autres, aussi la Charité qui est la principale, doit eclater en son ame d’auantage enuers Dieu, puisque il ne doit point entreprendre cét office pour aucun respect humain ; autrement il n’y fera rien que s’y damner auec ceux qu’il conduira, mais purement & principalement pour Dieu ; & par ce moyen il supportera facilement les difficultés qui s’y rencontreront, par le moyen des consolations qu’il receura de son Createur, qui l’a appellé à cét exercice, & qui luy fournira les moyens de s’y perfectionner & en suitte receuoir la recompense eternelle apres sa vie.


De la pratique de Charité à l’esgard du Maistre. §. 2.


LA pratique de cette Vertu consiste dan vn fidelle accomplissement de la volonté de Dieu, qui contient premierement, les Commandemens de Dieu, 2. Ceux de son Eglise, 3. Tous le Edits & Ordonnances des Superieurs Ecclesiastiques, laïques & domestiques, sçauoir de Nostre Saint Pere le Pape, de Messieurs le Euesques & Curez, les re-