Page:Juigne - Dictionnaire historique (1661) - 02.djvu/692

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
2535 ZO ZO ZV 2536


quoit de luy, Socrate les reprist, advouant la verité de sa science, & confessant son inclination telle, si par preceptes de philosophie il n’eust corrigé son naturel.

Zoroastre Roy des Bactriens, tres-fameux Astrologue & Magicien, le premier de tous (ainsi que dit Pline) qui exerça la Magie en Perse. Pline li. 30. ch. i. Il regna 400 ans devant la guerre de Troye, du temps de Ninus, contre lequel il eut de forte guerres, & enfin fut par luy vaincu & tué. Il predit aux Assyriens que leur regne ne de faudroit point s'ils pouvoient garder de ses cendres, mais il fut consumé du feu du Ciel, ou comme aucuns disent, occis par Ninus. Le mesme Pline dit, que du premier iour de sa naissance il se prit à rire ; ce qui n'arrive d'ordinaire à tous, qu'au soixante deuxiesme iour. L'on dit aussi que le cerveau luy tressailloit tellement, qu'il faisoit rebondir la main que l'on appliquoit sur son chef. Tous lesquels prodiges furent presage de sa grande & profonde science. Pline liv. 7. ch. 16.

Zorobabel fils de Samathiel, Iuge & Duc des Iuifs, desquels il fut le conducteur en leur retour de la captiuité de Babylone, environ le premier ou second an du regne de Cyrus ; en suitte de quoy il fit avec Iosué & Nehemie le Prophète qui l'accompagnoient, réedifier le Temple de Hierusalem. i. Esdr. ch. 3. 5. & 6. Ce qui arriva l’an du monde 3446. Il gouverna le peuple Iuif cinquante huict ans. Philo Annij. Il est compris en la Genealogie de Nostre Seigneur. Matth. i.


Zozimus, ou Zozimus, Grec, Pape 43. nous a laissé 2. Epistres couchées au to. i. des Conciles. Tint le siege un an, trois mois, douze iours, environ l’an de grâce 413 Gennadius, Onuphr, De son temps s’esleva l’heresie des Predestinez. Sigeb. en sa Chronique. ¶ Un autre de ce nom, qui a escrit l’Histoire Romaine, contenant 414. années, sçavoir depuis Auguste iusques à l'Empereur Honorius & Athalaric Roy des Goths qui ruina Rome. Mais ce faux Historien pervertit par tout la verité, donnant de fausses loüanges aux Payens & mauuais Empereurs Diocletian, Iuiian & autres ; & ostant les vrayes aux bons & Catholiques Constantin, Gratian, Theodose, & fuivans : C’est pourquoy il est rejetté de tous les bons Historiens, Evagrius, Photius, Nicephore & autres.

ZV

Zvingle Chanoine de confiance & depuis fameux Heresiarque Sacramentaire, escrivit pour l’erreur de Berengaire, contre la reelle presence du corps de Iesus-Christ au sainct Sacrement ; a quoy il fut induit par un Efprit qui luy apparut, dont il tesmoigne luv mesme ne se souvenir s’il estoit noir ou blanc, en son Livre du Secours de l’Eucharistie Luther en lAssertion 27. contre les articles de Louvain, le condamne d'heresie. Zurich le vante son premier Pasteur. Il fut tué en la guerre contre les Cathoiiques, l’an 1531. & son corps en a pres brûlé. Sander heres. 209. Genebrard en sa Chronologie.


FIN