Aller au contenu

Page:Li estoires de chiaus qui conquisent Constantinople - Robert de Clari.djvu/31

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
31
LI ESTOIRES DE COUSTANTINOBLE.

« VOUS, ne vous n’i enterres, car vous aves tout houni et le tere « toute perdue, et d’autre part le kiertés est si grans chaiens, « que se vous et vo gent i entries, que le vileseroit toute perdue « de fain, et jou ai plus kier (fist li marchis), que vous soies « perdus et vous et vo gent, de qui il n’est waire grans esplois, « que nous qui chaiens sommes ne le vile’^9 ». Quant li rois, vit qu’il n’i peut entrer, si s’entorna à toute se gent, si s’en ala vers Acre en un toron’+° ; là si se loia, et fu illueques tant que li rois de Franche et li rois d’Angletere l’i trouvèrent’*’. Si comme li marchis estoit à Sur en chele grant kierté qui i estoit, si leur envoia Diex confort, que uns markaans i vint qui amena une navie de blé, si commist le blé à x. besans qui estoit à c ; si en fu moult liés li marchis et tout chil de le vile, et si fu tous li blés retenus et acatés en le vile’42. 1 1H7.

e demorawaires après, si vient Salehadins, siassiet saïadin assiège ryr il Sur^^, et par tere et par mer, si que ne viande ne autre cose ne pooit venir en le vile, et tant i sist que le kiertés fu de rekief aussi grande en le vile comme ele i avoit esté. Quant li marchis vit que le kiertés fu si grans en le vile, et qu’il ne pooient avoir soûlas, ne confort de nule part, si manda tous chiaus de le vile et Genevois qu’il i avoit, et uns, et autres ; si parla à aus, et si leur dist : « Seigneur, ((

(fist il), nous sommes maubailli, se Diex ne n’a merchi que « le kiertés est si grans en cheste vile, que il n’i a v^aires « viande, ne blé, dont nous nous puissons longuement soustenir, ne nus confors ne peut venir, ne par mer, ne par « tere ; pour Eiieu, s’il y a nul de vous qui y sache mètre (( consel, se li mette ». Tant que uns Genevois sali avant, si dist : « Se vous me volies croire, (fist il), je vous donrroieboin « consel » — c( Ore quel ? (fit li marchis) » — a Jel vous dirai, (fist « chis) : nous avons chaiens en cheste vile nés et galies et barges c( et autres vaissiax, si vous dirai que je ferai : je prendrai « iiij. galies avec mi, si les ferai armer de le plus aidant « gent que nous arons ; si me meterai ains jour en mer, ausi « 

comme je m’en vausisse fuir, et si tost comme li Sarrasin