Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/410

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME RACE. 327

pHlLlPPE*, par la grâce de Dieu, &c. (a) ’ * • Item s’ensuit :

j UDOVICUS (b), Dei graciâ, Francorum Rex ; notttm facimus universis Jj presentibus et fiituris, quèd nos de registres nostris extrahi fecimus licteras quarum tenor sequitur et est talis :

PuiUPPUS, Dei graciâ, Francorum Rex. Regalis providentia digni pensans merita fidelium subditorum, libenter illis frc. (c) Qiiod ut robur obtineat perpetuum, licteris presentibus nostrum fecimus apponi suillum, salvo in omnibus jure nostro ac edam alieno. Actum et datum Parisius, mense Decembris, anno Domini miil.mo ccc.mo septuagesimo secundo, regni vero nostri nono.

Item s’ensuit :

Charles, par la grâce de Dieu, Roy de France ; savoir faisons à tous presens et avenir, que nous, considerans et ayans en mémoire les très-grans et prouffitables services que nous ont fait nos très - chers féaulx et bien-amez les mrfire, bourgois et jurés de nostre ville de Saint-Jehand’Angely, en demonstrant leur vraye et parfaite loyaulté, sur ce que, comme nos bons et yrays subgetz, informez du bon droit que avons en la duchié de Guyenne, ils ont soubzmis ladicte ville, eulx et leurs biens, libéralement à notre subgection et obeyssance ; et nous ont recongneu et recongnolssent leur naturel souverain , en désirant estre et demourer tousiours soubz nous et nostre seigneurie ; et par ainsi, nous, nous voulant monstrer à eulx liberaulx et favorables en grâces et prérogatives par lesquelles se sentent estre honorés et avoir acquis prouffit à eulx et à nostredicte ville, à iceulx maire et bourgoys et jurez , pour eulx et leurs successeurs, &c. (d) (1) Item. Avons voulu et octroyé et ordonné, voulons, octroyons et ordonnons à iceulx maire, bourgoys et jurez, que tous les héritages,rentes, possessions et autres biens immeubles et biens meubles, &c. (e) (2) Item. Comme le plus des charges apgartenans au gouvernement de nostredicte ville , soit sur les bourgoys et jurez de la commune d’icelle nostre ville, ainsi que entendu l’avons, nous ausdits &c. (3) Item. Pour ce que plusieurs personnes, comme les hommes de 1 abbaye de Monsieur Saint Jehan et leurs membres de nostredicte ville et autres, ont le plus de seigneuries et prouffits de nostredicte ville et pays Notes.

(o) Ces lettres sont imprimées, tome,V, (d) Voir ci-dessus, tome V, page 677, pages et suivantes. » et les premières lignes de la page 678. Il ( !>) Il est évident qu’on doit lire Carolus : n’y a aucune différence. Cest Charles V qui régnoit en 1372. (ej Voir le $. 1 .*r de la page 679 du même (c) Ci-dessus , tome IV, pages 14.9 et ija. tome V, et le J. 1de la page 678. L’article es lettres de Philippe VI, ou de Valois, suivant correspond aussi à l’article 2 de la

  • 0nr du mois de mai 1341* Le vidimus est page 67p. Cependant, comme il y a quelque

e Jean, son fils, mai 1354* différente, nous le transcrirons en entier. Louis XI,

à Saint-Jean-

d’Angely,

le 16 Février

i46i.

• Philippe VI,

Juillet 1331.

k Charles V,

Décembre 137a.

Suite des Lettres

de

Charles V,

Charles V,

à Paris,

Novembre 1372-