Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/710

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME R A C E. 627

Comminges, maréchal de France, nostre lieutenant général et gouverneur Je par nous de noz pays et duchié de Guyenne, et de ladicte comté de Comminges, vous n’avez voulu vérifier, et avez fait et faites difficulté de ce faire,p®ur aucunes causes que vous alléguez, et, entre autres, que quand la Comtesse dudit Comminges donna ladite comté à feu nostre très-cher seigneur et pere, que Dieu pardoint, accordé lui fut que icelle comté ne seroit séparée de la couronne ; de laquelle difficulté ainsi par vous faite ne sommes pas contens. Si voulons et vous mandons expressément, et sur tant que doutez nous desplaire et desobeyr, que, sans avoir regard à ce que dit est, ne à quelconque chose que l’en pourroit alléguer à l’encontre de nostredit don, et aussi au serment que dites avoir fait de non souffrir l’aliénation de nostre domaine, duquel nous vous relevoné, vous incontinent, ces lectres vues, vérifiiez et expediez de tous points lesdictes lectres, et pareillement les lectres du don que dernièrement luy avons fait de la terre de Sauveterre en icelle comté, dont nous vous avons escript, ainsi que pourrez voir ; et gardez que en ce n’ait faute, car tel est nostre plaisir. Donné en nostre ville de Bordeaulx, le xv.‘ jour de Mars. Et croyez, sur ce que dessus est dit, m.e Jehan Simon, nostre conseiller et advocat, de ce que de par nous il vous en dira. Donné comme dessus.

Il y a ensuite, écrit de la main du Roy : Sy vous mandons que en ce y ny et point de fkulte, sans plus vous enescripre. Escryt de nostre main. Signé Loys ; a plus bas, Bourre.

(a) Lettres de Louis XI sur le Paiement des Aides, Tailles, Gabelles, abonnées en Normandie pour l’année 14.61 ; Taxations et Frais de perception.

LOYS, par la grâce de Dieu, Roy de France ; à noz amez et féaulx conseillers, l’evesque de Saint-Brieuc, Jehan Arnoulfin, chevalier, général sur le fait et gouvernement de nos finances, Pierre Jobert, receveur général de nosdictes finances, et maistre Guillaume Picart, général sur le lait de la justice de noz aydes ou pays de Normendie, salut ct dilection. Comme, par noz aultres lectres données à Tours le quatriesme jour de janvier mil cccc soixante-ung, nous eussions, pour l’an commençant le premier jour dudit moys, et finissant le dernier jour de decembre dernier passé, à la requeste et instance des delleguez des trois estatz de nostredit pays et Note.

(0) Ces lettres sont insérées dans le vi- » queue et cire jaune , saines et entières en dimé, dont la teneur suit : » séel et escripture, desquels Ja teneur ensuit : “A tous ceulx qui ces présentes lettres » Loys, &c. En tesmoing de ce, nous, à la

  • verront ou orront, Jehan Comel, garde du » relation desdits tabellions, avons mis à ce
  • séel des obligacions de la viconté de Rouen, » présent vidimus ou transcript le séel des
  • sdut. Savoir faisonsque, l’an de grâce mil » obligations de ladicte viconte de Rouen.

31 soixante - troys, le dix-neufviesme » Ce fut fait en Van et jour premier dessusdits.

  • )°ur de rnay, par Cardin Delamare et » Signé DELAMARE. P. VINCENT.»
  • Pierre Vincent, tabellions jurez en la- L’original de ce vidimé, écrit sur parche-
  • dicte vicomté , nous fust tesmoigné avoir min, est aux archives de l’Empire , Monu-
  • ’eu unes lettres royaulx scellées en simples mens historiques, histoire, Louis XI.

Kkkkij

Louis XI,

à Bordeaux,

le 15 Mars

1462.

Louis XI,

Baïonne,

le 28 Mars

14^2.