Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 18.djvu/292

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

dl i.a troisième Race, 227

(^h-xRLLS Bi.osset, escuier, seigneur de Saint-Morice-Thiroaille, lieutenant de noble homme Jehan Rappine, escuier, maistre d’ostel du Roy nostre seigneur, et gouverneur, de par ledit seigneur, de ses pays, ville et conté d’Aucerre, commissaire d’icelui seigneur en cette partie, au premier sergent royal sur ce requis , salut. Comme incontinent après la reccpcion des lectres royaulx cy-ataichées soubz nostre scc-1, et en ensuivant le contenu en icelles, nous les ayons deuc-ment fait publier en cestedite ville et cité d’Aucerre ès lieux ct ainsi qu’il est accoustumé de faire cri7. et publications, nous, desirans au surplus icelles estre mises à deue exécution, vous mandons, et, par vertu du povoir à nous donné par lesdites lettres royaulx, eommectons, de par le Roy nostredit seigneur, que, pour et au lieu de nous, vous alez mectre lesdites lectres royaulx à execucion deue de point en point, selon leur forme et teneur ; de ce faire vous donnons povoir, auctorité, et commission et mandement especial, et nous certifiiez de ce que fait aurez sur ce. Mandons à tous les subgetz du Roy nostredit seigneur, par vertu dudit povoir, que à vous, en ce faisant, obéissent diligemment. Donné audit Aucerre , soubz nostredit scel, le premier jour de Feuvrier, l’an de grâce 1476. Boisart. (a) Union du Comté d’A uxerre au Domaine de la Couronne. LOYS, par la grâce de Dieu, Roy de France ; sçavoir faisons à tous presens et advenir , comme jà pieçà feu de bonne mémoire Charles cinquième, notre prédécesseur Roy de France, eust acquis ct achepté de feu Jehan de Chalon , lors Comte de Tonnerre (b), les comté, ville et seigneurie d’Auxerre , avecqucs toutes leurs appartenances et deppendanccs quelsconques, tantost après laquelle acquisition et acliapt, dès l’an mil trois cent soixante et onze , il eust icelle comte , ville ct seigneurie d’Auxerre , avec tous les lieux, villes, chasteaux ct forteresses, fiefs, arriereliefs, et autres appartenances et appendances quelconques d’icelle comte, unies, appropriées et annexées au royaume et à la couronne de France, sans que dès-lors en avant elles en pussent estre séparées, deshunies ny distraites, par partage, par mariage, appanage , ni autrement, en quelque manière ou façon que ce fust (c), depuis lesquelles union et adjonction, icelle ville , comté et seigneurie d’Auxerre , eust demeuré entre les mains de nos predecesseurs Roys de France , successeurs dudit feu Roy Charles, jusqu’à ce que notre très-cher seigneur et pere, que Dieu absolve, par certain traitté et appointcincnt faits entre luy ct feu notre oncle et cousin le Duc Philippe de Bourgogne , bailla entre les mains de notredit feu oncle et cousin lesdites ville et comté d’Auxerre, où elles ont toujours demeuré jusqu’à son trespas, et depuis entre les mains de feu notre frerc ct cousin Charles de Bourgogne, qui pareillement les a tenues jusqu’à son décès et Notes.

(a) Mémorial P tic la Chambre des

comptes, fol 66. Registres du Parlement, Or donnances de Louis XI, vol. F ,fel. jj verse. (b) C.e fut en 1 370 que Jean de Chàlons

vendit son comté d’Auxerre «m Roi. VeirLonguerue, Descr. de la France, totn. /,/’• 2^1. Pacte de vente est du y janvier.

Tome XVIII.

(cj Les lettres de Charles V, qui pronon¬

cèrent l’union du comté d’Auxerre à la couronne, ont été imprimées au tom. Vde cette Collection , pag. ^// et suiv. On peut voir aussi, pag. g.2g et 424, les nouvelles lettres de Charles V.

F f i)

Louis XI,

à Rambouillet,

le 23 Janvier

1476.

Louis XI,

à Selommes

en Vendômois,

Janvier 1476.