Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/295

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.
277
de constantinople. [1204]

ne mesure. Autressi cum cil palais fu renduz le marchis Bonifaces de Monferrat, fu rendux cil de Blaquerne à Henris frere le conte Baudoin de Flandres, sals les cors à celz qui estoient dedenz. La refu li tresor si tres granz trovez, que il n’en ni ot mie mains que en celui de Bokedelion.

132. Chascuns garni le chastel qui li renduz de sa gent, et fist le tresor garder. Et les autres genz qui furent espandu parmi la ville gaaigniérent assez, et fu si granz la gaaiez fait, que nus ne vos en sauroit dire la fin d’or et d’argent, et de vasselement, et de pierres precieuses, et de samiz, et de dras de soie, et de robes vaires et grises, et hermines, et toz les chiers avoirs qui onques furent trové en terre. Et bien tesmoigne Joffroi de Ville-Hardoin li mareschaus de Champaigne à son escient por verté, que puis que li siecles fu estorez ne fu tant gaaignié en une ville.

133. Chascuns prist ostel tel cum lui plot, et il en avoit assez. Ensi se herberja l’ost des pelerins et des Venitiens, et fu granz la joie de l’onor et de la victoire que Diex lor ot donée ; que cil qui avoient esté en poverté estoient en richeçe et en delit. Ensi firent la Pasque florie, et la grant Pasque aprez, en cele honor et en cele joie que Diex lor ot donée. Et bien en dûrent nostre Seignor loer, que il n’avoient mie plus de vingt mil homes armez entre uns et altres, et par l’aie de Dieu si avoient pris de quatre cens mil homes ou plus, et en plu fort ville qui fust en tot le munde, qui grant ville fust, ez la mielz fermée. Lors fu crié par tote l’ost, de par li marchis Bonifaces de Montferrat qui sires ére de l’ost, et de par les barons, et de par le duc de Venise, que toz li avoirs fust aportez