Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/325

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
307
de constantinople. [1204]

Salenike, si s’en parti, et la laissa garnie de sa gent, et il laissa chevetaine Regnier de Monz, qui ére mult preuz et vaillant, et les novelles si furent venues que li marchis avoit pris le Dimot, et que il ére dedenz, et chelli avoit grant partie de la terre entor, et assise sa gent dedenz Andrinople.



154. Mult fu iriez l’emperéres Baudoins quant la novelle li fu venue, et mult s’en hasti que il iroit dessegier Andrenople, et feroit tot le mal qu’il porroit al marchis. Hà Diex ! quel domage dût estre par céle discorde ! que se Diex ni eust mis conseil, destruite fust la chrestientez. Ensi s’en repaira l’emperéres Baudoins par ses jornées. Et une mesaventure lor fu avenue devant Salenike mult grant, que d’enfermeté furent acolchie multe de sa gent, assez en remanoit par les chastials où l’Emperéres passoit qui ne pooient mais venir. Et assez en aportoit en littieres qui a grant mesaise venoient.


155. Lors fu mors maistre Johan de Noion à La Setre, qui ére chanceliers l’empereor Baudoins, et mult bons chers, et mult sages, et mult avoit conforté l’ost per la parole de Dieu, qu’il savoit mult bien dire ; et sachiez que mult en furent li prodome de l’ost desconforté. Ne tarda gaires aprés que il lor avint une mult grant mesaventure, que mort fu Pierre d’Amiens, qui mult ére riches et halz hom, et bon chevaliers et proz : et s’en fist mult grant dueil li cuens Hues de Sain Pol, cui cousins germains il ére, et mult en pesa