Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/185

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
183
DE SAINT LOYS.

oyoit ses Heures à note, et une messe basse de Requiem, et puis l’office du jour du saint ou sainte, s’il escheoit à note[1]. Tousjours aprés disner il se repousoit en son lit, et puis quant il estoit sus il disoit des mors[2] avecques un de ses chappelains, et puis vespres : et tous les soirs il oit ses complies.

Ung jour fut que ung bon cordelier vint devant le bon Roy au chastel de Yeres, où nous descendismes de mer. Et lui dist par enseignement celui cordelier qu’il avoit leu la Bible, et autres bons livres parlans des princes mescreans ; més que jamais il ne trouva que royaume se perdist, fust entre creans ou mescreans, fors que par faulte de droicture. « Or se preigne, fist le cordelier, doncques bien garde le Roy que je voy cy, qui s’en va en France, qu’il face administrer bonne justice et droicture diligemment à son peuple ; à ce que nostre Seigneur lui seuffre et permette joir de son royaume, et le tenir en paix et tranquillité tout le cours de sa vie. » Et dit-on que ce bon preudom cordelier, qui enseigna ainsi le bon Roy, gist à Masseille, là où nostre Seigneur fait par lui maints beaux miracles. Icelui bon cordelier ne voulut onques demourer avecques le Roy, pour priere et requeste qu’il lui fist, que une seulle journée.

Le bon Roy n’oublia pas l’enseignement du bon cordelier, ainçois a gouverné son royaume bien et loiaument selon Dieu ; et a tousjours voulu justice estre faite et administrée, comme vous oirrez. Car de coustume, aprés ce que les sires de Neelles[3] et le bon


  1. S’il escheoit à note : s’il étoit mis en chant. Note veut dire chant.
  2. Il disoit des mors : il prioit pour les morts.
  3. De Neelles :