Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/421

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
419
variantes

Remy, je fesoie acheter ma porcherie de pors et ma bergerie de mes chastris[1], et farine et vin pour la garnison[2] de l’ostel tout yver ; et ce fesoie-je pource que les danrées enchiérissent en yver, pour la mer qui est plus felonnesce en yver que en esté ; et achetoie bien cent tonniaus de vin et fesoie touzjours boire le meilleur avant ; et fesoi tremprer le vin aus vallès d’yaue, et ou vin des escuiers moin d’yaue. A ma table servoit l’en devant mes chevaliers, d’une grant phiole de vin et d’une grant phiole d’yaue ; si le temproient si comme il vouloient.

Li Roys m’avoit baillé en ma bataille cinquante chevaliers : toutes les foiz que je mangoie, je avoie dix chevaliers à ma table avec les miens dix ; et mangoient l’un devant l’autre selonc la coustume du pays, et séoient sur nates à terre. Toutes les foiz que l’en crioit aus armes, je y envoioie cinquante-quatre chevaliers que en appeloit diseniers, pour ce que il estoient leur disiesme toutes les foiz que nous chevauchions armé : tuit li cinquante chevaliers manjoient en mon ostel au revenir. Toutes les festes années, je semonnoie[3] touz les riches hommes de l’ost ; dont il convenoit que le Roy empruntast aucune foiz de ceulz que j’avoie semons.

(P. 345, lig. 1.) La quarte amende[4] fu telle que frere Hugue de Joy, qui estoit maréchal du Temple, fu envoié au soudant de Damas de par le mestre du Temple, pour pourchacier comment[5] le soudanc

  1. Chastris : moutons.
  2. Garnison : provision.
  3. Toutes les festes années, je semonnoie : toutes les festes annuelles, j’invitois.
  4. La quarte amende : la quatrième satisfaction.
  5. Pourchacier comment : faire en sorte que.
27.