Page:Rabelais marty-laveaux 01.djvu/86

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

Quelque nombre d’iceulx euada ce pissefort à legiereté des pieds. Et quand furent au plus hault de l’vniuersité, suans, toussans, crachans, & hors d’halene, commencerent à renier et iurer, les vngs en cholere, les aultres par rys. Carymary, Carymara, par saincte Mamye, nous son baignez par rys, dont fut depuis la ville nommee Paris, laquelle au parauant on appelloit Leucece, comme dist Strabo lib. iiij. C’est à dire en Grec Blanchette, pour les blanches cuisses des dames dudict lieu. Et par autant que à ceste nouvelle imposition du nom tous les assistans jurerent chascun les saincts de sa paroisse : les Parisiens, qui sont faictz de toutes gens & toutes pieces, sont par nature & bons iureurs et bons iuristes, & quelque peu oultrecuydez. Dont estime Ioaninus de Barranco, Libro, de copiositate reverentiarum, que sont dictz Parrhesiens en Grecisme, c’est à dire fiers en parler.

Ce faict, considera les grosses cloches que estoient esdictes tours : & les feist sonner bien harmonieusement. Ce que faisant luy vint en pensee qu’elles seruiroient bien de campanes au coul de sa iument, laquelle il vouloit renuoier à son pere toute chargee de froumaiges de Brye & de harans frays. De faict, les emporta en son logis.

Ce pendent vint vn commandeur iambonnier de sainct Antoine, pour faire sa queste suille : lequel pour se faire entendre de loing, & faire trembler le lard au charnier, les voulut emporter furtiuement. Mais par honnesteté les laissa, non par ce qu’elles estoient trop chauldes, mais par ce qu’elles estoient quelque peu trop pesantes à la portee. Cil ne fut pas celluy de Bourg. Car il est trop de mes amys.

Toute la ville feut esmeue en sedition, comme