Page:Recueil général des anciennes lois françaises, tome 3.djvu/197

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

l3lD.

autremeul, vous ledit... sel en leur deffaut , en quelconque l.ei. que il soit trouvé, par vous, ou par vos ministres, et députez, fassiez abandonner, et mettre en vente a prix souffîsant , et io prix de ladite vente, en peine de la désobéissance, appliquiez a nous.

Et si retenez par devers vous les noms et les seurnoms de ceux sur qui ledit sel sera trouvez, et la quanlité de sel que vous aurez let mettre en vente, si que puissiez plus certainement trouver quelle fraude et quelle désobéissance sera fête sur ce. Et de ceuz aussv de qui vous aurez pris le sel, et apliqniez a nous, et de la quantité dudit sel, et du pris qui en aura rcceuz , faites faire un escript sous vos seauls, et les renvoyez en la chambre de nos Comptes à Paris.

Et de toutes ces choses dessus dittes , soyez si diligent comme le cas le requière , en tele manière que vous doyez estre recommcndé de diligence.

Et quanta ce que nous mandons et commandons a tous nos justiciers feables et soubgiers que en les choses dessusdites et en dépendent d’icelles, obéissent a vous, et a députez de par us.

Donné à Paris, le aa’ jour de septembre , l’an de grâce mcccxv. vous

N". 5o6. — Ordonsakce qui rc/7/e îc droit de prises, pour causa de guerre, et pour Vholcl du Roi et de ta Renie. Paris, j8 novembre 101 5. (C. L. 1, GoS.) Loris, etc. A tous seneschaus, baillis, prevoz et autres justiciers de nostre royaume ausquels ces lettres vendront, salut. Comme la communauté de nostre ville de Paris, et des autres bonnes villes de nostre royaume, nous aient montré en complaignant, que plusieurs prises de blés, de vins, vivres, chevaux et autres choses sont faites, par plusieurs genz de nostre Royaume, en telle manière, que nulz marcheanz de nostre Royaume, ne dehors, n’ose, ne ne puist marchander, ainçois est marchandise du tout cheûe, et sont le vivres si encheriz par les prisées dessusdites, «pie a peine a le menu peu ?>le a de quoy soy vivre, et ce nous n’v mettions remède convenable il seroient en voie d’estrc aflFamé, si comme il dient. El nous qui les voulons garder, et deffendre de liex oppressions et damag(S, qnav ainsi le vosit nostre