Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 9.djvu/251

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

n’estoit pas present aveques eulz. Si avint que noz genz commencierent à assaillir forment ledit chastel. Toutes voies ceulz du chastel se deffendirent par tel maniere qu’il tuerent plusseurs des François ; et leurs nefs qui estoient ou port de Hanbont furent retenues, et furent noz gens contrains de eulz departir à leur grant honte et domage.

Et en ycestui an, le premier jour de fevrier, mourut frere Pierre de la Palut[1], docteur en theologie, de l’ordre des Prescheurs et patriarche de Jherusalem, homme de très sainte vie et de grant loenge.

En ce meismes an, ou moys de jenvier, mourut messire Loys duc de Bourbon[2] et conte de Clermont, filz du filz saint Loys jadis roy de France, et fu enterré aus Freres Prescheurs à Paris.


XXIX.
Comment les trives furent esloigniées entre le roy de France et le roy d’Angleterre et les Flamens ; et comment le pape Benedic mourut, et après fu fait pape Climent VIe ; et comment les cardinaulz vindrent pour traitier de la pais entre les II roys[3].

L’an de grâce mil CCC XLII, les trives qui estoient

  1. Gams, Series episcoporum, p. 541, aux évêques de Conserans ou Saint-Lizier, et Eubel, Hierarchia catholica, t. I, p. 211, donnent comme date de sa mort le 31 janvier 1342.
  2. Louis Ier dit le Grand, duc de Bourbon, était fils de Robert de France, comte de Clermont, et de Béatrix de Bourbon. La Chronique de Richard Lescot (p. 54) donne comme date de sa mort : « Dominica ante Brandones », soit le 10 février 1342.
  3. Chronique de Richard Lescot, éd. Jean Lemoine, p. 57,