Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 9.djvu/280

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Le mardi xviii jour[1] de jenvier, Phelippe filz du roy de France[2], estant en aage de x ans, prist à femme madame Blanche fille de Charles roy de France[3] qui estoit trespassez derrenierement, estant laditte Blanche en aage de xviii ans. Et fu faite très grant feste à Paris ou palais le roy, presente madame la royne Jehanne[4] mere de la ditte espouse, atout grant compaignie de nobles. Et l’andemain de la ditte feste[5] la compaignie des nobles dessus diz firent joustes et grant appareil, esquelles joustes, monseigneur Raoul conte d’Eu fu mis à mort et occis de cop de lance.

[6]Le derrenier jour de fevrier fu conjonction des trois planetes plus hautes, c’est assavoir de Mars, de Jupiter et de Saturne ; et selon le jugement des sages astronomiens qui pour le temps demouroient à Paris, laditte conjonction, selon leur dit, valoit trois conjonctions ; c’est assavoir conjonction grant, très grant et moienne, et ne povoit avenir mais que en [7] dumoins. Et pour ce elle demonstroit et segnefioit

  1. La Chronique de Richard Lescot, p. 65, § 160, donne par erreur : « octava die ».
  2. Philippe, duc d’Orléans et comte de Valois, cinquième fils de Philippe VI de Valois.
  3. Blanche, fille posthume de Charles IV le Bel, était née le 1er avril 1328.
  4. Jeanne, fille de Louis de France, comte d’Évreux, troisième femme de Charles le Bel.
  5. 19 janvier 1345 (n. st.). Raoul, comte d’Eu, fut donc tué le 19 janvier et non le 18, comme l’indiquent l’Art de vérifier les dates, éd. in-fol., t. II, p. 800, éd. in-8o, t. XII, p. 426 et 458, le Trésor de chronologie, col. 1596, le P. Anselme, t. VI, p. 126.
  6. Chronique de Richard Lescot, p. 65, § 161.
  7. Un blanc. Ms. fr. 17270, fol. 407 vo : « que au ansdu moins ».