Recueil des lettres missives de Henri IV/1578/29 mai ― À messieurs de Pujolz, de la Rocque et Forget

La bibliothèque libre.



1578. — 29 mai.

Orig. – Arch. de la famille Forget de Fresne. Communication de M. le chevalier Artaud de Montor, membre de l’Académie des inscriptions et belles-lettres, allié de la famille Forget.


À MESSRS DE PUJOLZ[1], DE LA ROCQUE ET FORGET,

ESTANS POUR MES AFFAIRES EN COURT.

Messrs de Pujolz, de la Rocque et Forget, D’aultant qu’il importe grandement à mon service, au bien de mes subjectz et au public de ce pays, d’obtenir et recouvrer du Roy mon seigneur la desclaration sur les especes d’or et d’argent qui se fabricquent et se fabricqueront cy aprés en mes monnoyes du Bearn, à ce qu’elles ayent tel et semblable cours et valeur que celles qui se fabricquent és monnoyes de France, attendu qu’elles sont de mesme prix et aloy, je vous ay bien voulu escrire la presente pour vous prier de poursuivre en toute diligence l’expedition de la dicte declaration, et me l’envoyer par ce present porteur. Vous verrés les memoires que je vous envoye par luy concernant mon service sur le faict de l’admiraulté[2], et comme il est besoing d’obtenir sur iceulx aultre declaration, laquelle vous poursuivrés pareillement en toute diligence ; et vous y employés de la mesme affection que je me promectz de vous au bien de mes affaires. Et n’estant ceste-cy a aultre fin, prieray Dieu, Messrs de Pujolz, de la Rocque et Forget, vous avoir en sa saincte garde. De Agen, ce xxixe jour de may 1578.

Vostre bien bon maistre et amy,
HENRY.


  1. Arnaud du Faur, seigneur de Pujols en Agenois, fils aîné de Pierre du Faur et de Gaufide Douce, gentilhomme de la chambre du roi de Navarre, gouverneur de Montpellier sous le roi Henri IV, et son ambassadeur en Angleterre, était frère des chanceliers Pibrac et Glattens.
  2. Le roi de Navarre était, comme nous l’avons dit, amiral de Guienne.