Page:Henri IV - Lettres Missives - Tome1.djvu/99

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.

chamberlans ordinaires, gentilhomme de nom et de qualité, et des plus proches que nous tenons à l’entour de nostre personne, pour luy faire et rendre au Sainct Siege apostolique publiquement et solemnellement les debvoirs de soubmission et obeissance pareille à celle que nos predecesseurs Roys luy ont rendue de nos Royaumes et pays et terres de nostre souveraine obeissance[1]. Sur quoy nous supplions tres humblement Vostre Saincteté le vouloir en nostre nom recevoir, et, selon l’entiere et parfaicte confiance que nous avons d’elle, nous conformer à ce que Vostre Saincteté cognoist appartenir à la reputation de sa paternelle equité et à nostre dignité ; et au surplus donner la mesme foy et creance à ce que ledict sr de Duras luy dira et exposera de nostre part, comme elle feroit à nostre propre personne. Et nous prions en cest endroict Dieu,

Tres sainct Pere, vouloir conserver et maintenir Vostre Saincteté, par beaucoup d’heureuses et longues années, au bon regime et gouvernement de son Eglise. Escripte à Paris, ce xviije jour de decembre 1573.

Vostre trez humble, trez obeissant et trez devot fils, le Roy de Navarre,
HENRY.
  1. Cet hommage était annoncé dans les lettres de soumission écrites l’année précédente, et envoyées de même par M. de Duras. (Voy. lettre du 3 octobre 1572. Ire.)