Page:Balzac - Contes drolatiques.djvu/150

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
122
CONTES DRÔLATIQUES.

mier patron de Nostre-Dame, avoyt esté, par révérence, en la cathédrale, où tout le Chapitre debvoyt desieuner chez l’évesque de Paris. Sur ce, Chiquon respondit : — Monsieur le chanoine est-il hors de sens d’aller se rafreschir ainsy ; gaigner des rheumes, amasser froid aux pieds ? veut-il crever ? Ie vais luy allumer ung grand feu pour le reconforter à son retour.

Et le bon bergier saillit en la salle où se tenoyt voulentiers le chanoine, mais, à son grand esmoy, le veit sis en chaire.

— Ah ! ah ! que dict-elle, ceste folle de Buyrette ? Ie vous sçavoys trop bien advisé pour estre à ceste heure iuché en vostre stalle du chœur.

Le chanoine ne sonna mot. Le bergier, qui estoyt, comme tous les contemplateurs, homme de sens caché, n’ignoroyt point que parfoys les vieillards ont de saiges lubies, conversent avecques les essences des chouses occultes et achevent de marmotter, en dedans d’eulx, des discours aultres que ceulx dont s’agit ; en sorte que, par révérence et en grant respect des méditations absconses du chanoine, il alla se seoir à distance et attendit la fin de ces songeries, en vérifiant, sans mot dire, la longueur des ongles du bonhomme, lesquels faisoyent mine de trouer les soliers. Puis, considérant attentivement les pieds de son chier oncle, il feut esbahy de veoir la chair de ses iambes si cramoisie qu’elle rougissoyt les chausses et sembloyt tout en feu à travers les mailles.

— Il est doncques mort ! pensoyt Chiquon.

En ce moment, l’huys de la salle s’ouvrit, et il veit encores le chanoine, qui, le nez gelé, revenoyt de l’office.

— Ho ! ho ! feit Chiquon, mon oncle, estes-vous hors de sens ? Faictes doncques attention que vous ne debvez pas estre à la porte, pour ce que vous estes desià sis en vostre chaire au coin du feu, et qu’il ne peut pas y avoir deux chanoines comme vous au monde !

— Ah ! Chiquon, il y ha eu un temps où i’auroys bien voulu estre en deux endroicts à la foys ; mais cela n’est poinct du faict de l’homme ; il seroyt trop heureux ! As-tu la berlue ? ie suis seul icy.

Lors Chiquon, destournant la teste vers la chaire, la treuva vuyde, et, bien surprins, comme debvez le croire, il s’en approucha et recogneut sur le carreau ung petit tas de cendres d’où fumoyt une senteur de soulphre.