Page:Balzac - Contes drolatiques.djvu/213

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
185
LE FRÈRE D’ARMES.

pas besoing de vous confier à quelque deffenseur de vostre vertu, non qu'il luy en faille ung, mais pour vous protéger contre les maulvais ? …

— Doncques, vous estes mon guardien ? feit-elle.

— I’en suis fier ! s’escria Lavallière.

— Vère ! dit-elle, il ha bien mal choisy…

Ce proupos feut accompaigné d’une œillade si paillardement lascive, que le bon frère d’armes print, en manière de reprouche, une contenance fresche, et laissa la belle dame seule, laquelle feut picquée de ce reffus d’entamer la bataille des amours.

Elle demoura dans une haulte méditation, et se mit à quérir l’obstacle véritable que elle avoyt rencontré : car il ne sçauroyt venir en l’esprit de aulcune dame qu’ung bon gentilhomme puisse avoir du desdaing pour ceste baguatelle qui ha tant de prix et si haulte valeur. Ores, ces pensiers s’entrefilèrent et s’accointèrent si bien, l’ung accrochant l’aultre, que, de pièces en morceaulx, elle attira toute l’estoffe à elle, et se treuva couchiée au plus profund de l’amour ; ce qui doibt enseigner aux dames à ne iamais iouer avecques les armes de l’homme, veu qu’à manier de la glue il en demeure tousiours aux doigts.

Par ainsy, Marie d’Annebault fina par où elle auroyt deu commencer, à sçavoir : que, pour se saulver de ses pièges, le bon chevalier debvoyt estre prins à celluy d’une dame ; et, en bien cherchant autour d’elle où son ieune hoste pouvoyt avoir treuvé ung étuy de son goust, elle pensa que la belle Limeuil, l’une des filles de la royne Catherine, mesdames de Nevers, d’Estrées et de Giac, estoyent les amyes desclairées de Lavallière, et que de toutes, il debvoyt en aymer au moins une à la follie.

De ce coup, elle adiouxta la raison de ialousie à toutes les aultres qui la convioyent de séduire son messire Argus, dont elle ne vouloyt point couper, mais perfumer, baiser la teste, et ne faire aulcun tort au reste.

Elle estoyt certes plus belle, plus ieune, plus appetissante et mignonne que ses rivales ; du moins, ce feut le mélodieux arrest de sa cervelle. Aussy, meue par toutes les chordes, ressorts de conscience et causes physicques qui font mouvoir les femmes, elle revint à la charge pour donner nouvel assault au cueur du chevalier, car les dames ayment à prendre ce qui est bien fortifié.