Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/163

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 107 —

jambes et droites, et non pas trop hault en jambe ; gros piez et reons et grosses ongles ; la harpe un pou avalée ; estrillé par le ventre[1] et longs costés, petit vit et pou pendant, petis coullons et serrés ; bon rieble et grosse eschine ; bonnes cuisses et grosses ; les jambes derrière les jarrez droiz et non pas courbes. La cueue grosse et haute et non pas ressarcelée sur l’eschine ; mes droicte regardant contre mont. Chiens ès cueue espiées ay je bien veu moult de bons et aussi ay je des autres. Chiens courans chassent de diverses manières ; quar les uns chassent une randonnée et dérompent une beste ; quar ils vont legièrement et tost ; et quant ils ont fet leur randonnée, ilz se sont tant hastez qu’ilz sont hors de povoir et d’alaine et demuerent et lessent la beste quant ilz la devroient prendre. Ceste nature de chiens courans trouverez voulentiers en Bascos[2] et Espaigne. Ilz sont moult bons pour le porc ; mes pour le cerf, ilz ne sont pas bons pour le prendre par mestrise, fors que pour dérompre ; quar ilz ne requièrent pas bien, ne ne rechassent pas bien, ne ne chassent de fort longe ; quar ilz ont acoustumé de chassier de près, et ont jà fet leur povoir au commencement.

Autre manière de chiens y a, qui chassent lentement et pesantement ; mes, de leurs aleurs, ilz chasseroyent tout le jour. Ces chiens ne desrompent mie si tost un cerf comme font les autres dessusditz, mes ilz le prennent mieulz par mestrise ; quar ils rechassent et ressentent mieulz de fort longe. Quar, pour ce qu’ilz sont pesans, il fault qu’ilz chassent leur beste de loinh ; et pource ressantent mieulz que ne font les autres qui ont acoustumé de chassier de près. Chescun de ces chiens sont bons en leur cas, les uns pour chassier tost et les autres pour rechassier.

Autres chiens y a moyens qui vont assez tost et si chassent et rechassent assez bien et ceulz là valent mieulz que ne font les autres suzdiz. Des chiens les uns chassent au vent et les

  1. Estrillé par le ventre, resserré. Estrie, tout ce qui resserre, de stringo.
  2. Bascos, pays des Basques, Biscaye.