Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/283

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 227 —

doivent bien lessier passer jusques tant qu’ilz le voient par derrière, comme dit est. Et aussi les secondes, la tierce les doit lessier venir jusques à son costé ; et la quarte qui est la darrenière, sil ha tant de lévriers, doit estre geté enmy le visaige, au devant de li, et einsi le pourroient ilz prendre. On puet fère ses chiens bons pour le lou, à aprendre à chassier juenes lous qui n’ont encore passé un an. Quar ilz les chassent plus voulentiers et à moins de doubte, que ne font un vieill lou. Et aussi on les prent plus tost quar ilz ne se scevent mie garder si bien comme un grant lou.

Et aussi puet on prendre des lous tous vifz à divers engins lesqueulz je diray devant ; et ceulz la puet hon metre dedenz aucun parc et les fère chassier à ses chiens, et les fère tuer devant eulz. Et quant il est mort, il doit fère le droit aux chiens en cieu manière : premièrement il doit fère le lou bien fouler et bien tirier à ses chiens. Après le doit fendre tout au long et vuydier tout quant qui est dedens et bien laver. Puis doit metre dedens le ventre du lou de la char cuyte ou fromage ; et doit avoir une ou deux brebis ou chievres et fère le couper tout dedens avec assez de pain et doit yqui fère mengier ses chiens. Aussi y doit il encharner ses lévriers plus qu’à nulle autre beste ; quar communément lévriers prendront toute autre beste plus voulentiers que ne feront un lou. Pour ce faut-il qu’ilz soient mieulz encharnez.

Et si par aventure aucun lou s’en va par les deffenses, qu’il ne vieigne aux lévriers, jà ne leisse pour cela de y retourner lendemain ; quar il le trouvera au mesme buisson. Quar quant la nuyt est venue, il pense l’effroy qu’il ha heu le jour devant, il veut aler veoir la nuyt que ce ha esté et que les autres lous ses compaignons sont devenuz, ne s’il y ha plus de la charoigne. Et aussi il est bien si malicieux qu’il pense que le lenmain hon n’i revendra jà chassier. Mes quant il aura sentu où les autres lous aront esté pris et hara eu le vent des chiens et des gens, il hara encore plus grant paour qu’il n’a heu le jour devant. Et lors, à l’autre nuyt, vuidera il le buisson et n’i retour-