Aller au contenu

Page:Gaston Phoebus - La Chasse, J-Lavallee, 1854.djvu/314

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 258 —

la meistre voine ou la gorge ou l’erbier : autrement non. Et oultre les deux espaules, s’il passe tout oultre aussi ; mès s’il est féru par l’espaule et ne passe point dedans le corps, non. Et se elle est férue par les cuisses, elle ne morra point ; ne aussi ne morra point se elle est férue par devant les cuisses, parmy le flanc du ventre, et se elle n’a rompu les boyaus en la panse ; quant elle est férue par la croupe, près du cul, elle morra aussi.

C’est biau déduit et très belle chasse, quant on ha bon limier et bons chiens pour le sang ; quar aucunefois, de une venue, on ferra trois ou quatre bestes ou plus, et chescun qui hara féru sa beste, leissera son fust et son arbre et le suyvra ou chassera de son limier ou de ses chiens ; mès les autres qui n’en aront féru, ne s’en bougeront point ; mès atendront que plus bestes vienhent ; si sera moult de fois que l’un croysera sur l’autre. Et aucunefois tous les chiens iront après une beste, si hara débat entre eulz, car l’un dira : C’est celuy que j’ay féru ; et l’autre dira : Mès c’est le mien. Et aussi est belle chose le trère et le suyvir du limier et le chassier. Et au vespre, après souper y sera le débat grant, et en la fin de vin en fera la pais.

Des arcz ne say-je pas trop. Mès qui en voudra savoir, si aille en Angleterre ; quar c’est leur droit mesurer. Toutes voyes me faut-il à parler de toutes choses qui touchent à vénerie ce petit que j’en say. Et pour ce diray comment à trère des arcz on prent les bestes sans chassier aux chiens. C’est mettre les défenses comme j’ay dit, et mettre gens et huée parmi le buysson et ils les feront vuider et venir aux archiers.

Séparateur