Page:Henri IV - Lettres Missives - Tome1.djvu/387

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

prier de faire en sorte qu’ilz n’aient plus tel mescontentement, et ne bailler charge à personne pour commander contre leur gré, afin d’eviter toutes querelles et divisions. En quoy vous veillerez et tiendrés la main à ce qu’ils puissent, estant bien unis ensemble, vivre paisiblement. Et m’asseurant que n’y ferez faulte, je prieray le Createur, Monsr de Meslon, qu’il vous ayt en sa saincte garde. Du chasteau de Coutras, ce ve jour de janvier 1581.

Vostre bon maistre et assuré amy,


HENRY.



1581. — 9 janvier.

Orig. – Arch. de famille de M. le comte H. C. de Meslon. Envoi de M. le secrétaire général du département de la Gironde.


AU SR DE MESLON,

GOUVERNEUR DE MONSEGUR, CASTELMORON ET GENSAC.

Meslon, Aprés qu’il a pleu à Dieu nous affliger par les miseres de la guerre (à laquelle, comme nous sommes entrés par contraincte et par necessité, aussy avons nous travaillé d’en sortir par les remedes provenans de la bonté et benignité du Roy et par la tres grande peine qu’il a pleu à Monsieur de prendre, meu d’ung singulier desir qu’il porte à cet Estat), nous sommes parvenuz à une bonne paix ; dont nous avons à louer grandement la Providence divine, esperans que mon dict Sieur, executeur de ce qui a esté resolu, nous en rendra joïssans, et que soubz ce benefice nous aurons le moyen de respirer long temps de tant de calamitez. Estant donq la dicte paix publiée, ainsy que verrez par l’acte qu’il vous envoye et la lettre qu’il vous escrit, j’ay bien voullu adjouster ceste-cy pour vous prier, Meslon, qu’obeissant au vouloir du Roy et au commandement de mon dict Sieur, vous faictes publyer, garder et observer la dicte paix par tous les lieux de vostre gouvernement, faisant cesser tous actes d’hostilité, toutes contributions, prinses, levées de deniers, gardes et autres