Page:Henri IV - Lettres Missives - Tome4.djvu/430

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

_ . i DE HENRI IV ; y I lill î rale que _i’ay accordee au duc de lVlayeIme‘, sur l’instance qulil m’en a iaicte et llasseurance qu’il m’a donnee de la faire recepvoir et ob —\ server par tous ceulx qui font encore la guerre en mon Royaulme, soubs son nom ou celuy de la Ligue ; et combien que le nombre soit bien petit, en l’estendue de vostre charge, de ceulx qui portent encore ceste marque, toutesfois vous ne laisserès de les y faire publier et garder comme ailleurs (quand ce ne seroit que pour empescher les courses qui’s’y peuvent faire ), et faire part aussy à mes subjects du dict pays de Yesperance que chascun doibt avoir que la dicte trefve pro~ duira, avec laide de Dieu, une paix generale en mon dict Royaume, qui me donnera plus de moyen de les delivrer, selon mon desir, des _ oppressions qu’ils soullrent, et mieux faire la guerre aux ennemys an- _ tiens de ceste Couronne, qui ont trop long-temps triomphe de la divi- sion des François. J eprie Dieu, Mons’ de la Chastre, qu’il_vous ayt en sa saincte et digne garde. Escriptà Lyon, le XXl1J€jOUl‘ de septembre 1595. _ p ‘ ne iviaurvnme. p

1595. — 23 SEPTEMBRE. — Ilm?. i -

. Orig. — Archivés municipales de la ville de Besançon, carton intitulé : Lettres des Bois de France. Copie transmise par M. Clerc.

À MESSM LES GOUVERNEURS DE LA VILLE DE BESANCON.

Mess", J’ay sceu avec desplaisir la peine en laquelle vousaves este de celuy que vous aviés envoye vers moy avec l’un de me’s§_atrompettes, i _ pour donner ordre à Yacquittement de vostre promesse des. Sonmil es- cuz que nvous me debvies laire fournir icy, Yattente de laquelle m’a este aussy bien diflicile à supporter, pour le besoing. qu’elle a faict à 1nes aflaires. Je ne doubte poinct que vous n’ayes faict tous vos deb- . voirs d’y satisfaire, puisque vous aves assemble_jusqu'à quinze mil escuu ‘ Les articles de cette trêve sont im- et articles accordez ; par le Roy Henry IH] primes au feuilletgli et suivants du volume pour la reunion de ses sulgjccts. publié en 1596, intitulé Recueil des edicts _ 52.