Page:Jean de Léry - Voyage au Brésil - Gaffarel vol 1, 1880.djvu/55

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

d’icelle. Cestuy-la a esté pendu et estranglé pour tel forfaict ; aux deux autres nous avons fait grace, en sorte neantmoins qu’estans enchainez ils labourent la terre ; quant aux autres, je n’ay point voulu m’informer de leur faute, à fin que l’ayant cogneue et averée je ne la laissasse impunie, ou si j’en voulois faire justice, comme ainsi soit que la troupe en fust coulpable, il n’en demeurast point pour parachever l’oeuvre par nous entreprins.

« Par quoy en dissimulant le mescontentement que j’en avois, nous leur avons pardonné la faute, et à tous donné bon courage : ce neantmoins nous ne nous sommes point tellement asseurez d’eux que nous n’ayons en toute diligence enquis et sondé par les actions et deportemens d’un chacun ce qu’il avoit au coeur. Et par ainsi ne les espargnant point, mais moy-mesme present les faisant travailler, non seulement nous avons bousché le chemin à leurs mauvais desseins, mais aussi en peu de temps avons bien muni et fortifié nostre isle tout à l’entour. Cependant selon la capacité de mon esprit je ne cessois de les admonnester et destourner des vices, et les instruire en la Religion Chrestienne, ayant pour cest effect estably tous les jours prieres publiques soir et matin : et moyennant tel devoir et pourvoyance nous avons passé le reste de l’année en plus grand repos.

« Au reste, nous avons esté delivrez d’un tel soin par la venue de nos navires : car là j’ay trouvé personnages, dont non seulement je n’ay que faire de me craindre, mais aussi ausquels je me puis fier de ma vie. Ayant telle commodité en main, j’en ay choisi dix de toute la troupe, ausquels j’ay remis la puissance et autorité de commander. De façon que d’oresenavant rien ne se face que par advis de conseil, tellement