Page:Li estoires de chiaus qui conquisent Constantinople - Robert de Clari.djvu/82

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
82
ROBERS DE CLARI.

1204

« tenir, et si ares chele cité, et vous chelui^ et vous chel autre, « et les seigneries qui i apendoient. » Quant on eut si faitement donné à cascun se partie, si aloient li conte et li haut homme veir leur teres, et leur chités, et y metoient leur bailli vs et leur wardes.

’i’hierri de Los sur prend Muruphle.

(Villeli., cxxvii.)

Mort de Murvphlc

ant qu il avint un jour que mesires Tierris, li frères le conte de Los ^7"^ aloit veir se tere, si comme il en aloit, si encontra par aventure i. jour Morchofie le traiteur, à i. destroit, qui s’en aloit ne sai où-, si avoit en se compaingnie dames et damoiseles, et asses autre gent, et chevauchoit cointement et noblement comme empereres, à tout tant de gent comme il pooit ; et mesires Tierris ne fist mais el, si li keurt il sus, et fist tant, et il, et se gent, qu il le prist par forche, et quant il Teut pris, si Fen amena en Coustantinoble, si le rendi à Tempereur Bauduin ; quant li empereres le vit, si le fist mètre en prison, et Fi fist bien warder.

uant Morchofles fu en prison, si manda li empereres Baudoin un jour tous ses barons, et tous les plus haus qui estoient en le tere de Coustantinoble, qu’il venissent u palais, le duc de Venice, le conte Loeis, le conte de Saint-Pol, et tous les autres-, et f. n6v, c. j. il i vinrent ; et, quant il furent venu, si leur dist si faitement li empereres Bauduin, qu’il avoit Morchofie en prison, et leur demanda qu’il l’en looient qu’il en fesist, tant queli i. disent que on le pendist, et li autres disent que on le trainast, tant que li dux de Venice dist que trop estoit haus hons pour pendre:« Mais de haut homme, fist li dux, haute justiche; je « vous dirai (fist li dux) que on en fâche:il a en chele vile ij .

« hautes colombes ; n’i a chelui qui n’ait tost Ix. toises ou 1. de « haut; si le fâche on monter en som l’une et puis si le fâche K on tresbukier jus à tere. » Or estoit chou de ches ij. colombes où sus li hermite manoient, et là où les aventures de Coustantinoble estoient escrites, si comme je vous ai dit par devant.