Page:Marco Polo - Le Devisement du monde, 1556.djvu/208

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

quelz toutesfois furent trouvez huict personnes de la garnison de ce chasteau, lesquelz portoient Chose admirable de braceletz.en leurs braceletz certaines pierres precieuses enchassées, qui estoient de telle efficace & vertu (par incantations diaboliques) qu’ilz ne pouvoient aucunement estre blecez ou navrez par ferrement quelconque tandis qu’ilz portoient sur eulx les pierres susdictes : au moyen de quoy fut advisé de les assomer a coups de bastons, ce qui fut faict.


De l’infortune des navires des Tartares qui furent enfondrez & rompuz, & plusieurs submergez.         Chapitre     LVIII.



Or il advint certain jour qu’une grande tempeste s’esleva sur mer de telle impetuosité, que les navires des Tartares par la force des ventz & orages se heurterent si rudement les uns contre les autres, qu’ilz furent jectez contre les havres a demy cassez & rompuz. Lors fut advisé entre les Pilottes & nautonniers d’esloigner le plus qu’on pourroit de terre les navires, esquelz estoient les gens de guerre des deux armées. Ce qui fut faict : mais s’augmentant de plus en plus la furie de la tempeste, plusieurs navires commencerent a s’entrouvrir & enfondrer, dont plusieurs furent Naufrage des Tartares.noyez & submergez, les autres avec l’ayde de certaines tables & planches de boys que selon la fortune ilz rencontre-

-