Page:Marguerite de Navarre - Nouvelles Lettres, éd. Génin, 1842.djvu/271

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
253
DE LA REINE DE NAVARRE.

du cardinal d’Armaignac’, qui est une fievre tierce, mais tant aigue, que ceux qui ne le congnoissent doubtent sa vie. Je suis seure, Monseigneur, que vous en serez importuné, et peult estre de tel qui ne vous y feroit guères de service. Qui m’a fait advancer de vous en advertir, pour vous supplier très humblement, Monseigneur, me faire tant de bien que de ne doriner ses bénéfices jusques à ce que Dieu l’ait pris à luy, ce que j’espère qu’il ne fera pour cete fois’, dont je le supplie, car le plus grant regret que j’en aurois seroit la perte que vous feriez d’ung aussy loyal et affecsionné serviteur que je congnus oncques à vostre service. Je l’ay nourry despuis l’aige de dix ans, et à ma requeste luy donnastes l’esveché de Rhodez", de laquelle ne voulust estre ingrat serviteur, mais a emploié tout son temps à essayer de vous fere service ; dont je luy porte telle affecsion que s’il estoit mon propre filz. Et encores qu’il fust empesché pour vous, si ne laissoit il de donner telle ordre au pays, que je n’avois occasion de m’en soulcier. Et maintenant, à son retour, a nourry huit mille pouvres et fait tant de bien à la justice et au doumaine, que, si Dieu me l’oste,

je me trouveray bien ennuyée et empeschée. Car j’es"George d’Armagnac, nommé cardinal par Paul III, au mois de janvier 1544. (Gallia christ., 1, 834 ; voyez sur George d’Armagnac, la note 1, t. I, p. 244.)

  • Le cardinal guérit en effet. (Voyez p. 258.) Il ne mourut qu’en

1585, âgé de quatre-vingt-quatre ans. 3 Il était né en 1501. Marguerite lui fit donner l’évêché de Rhodez en 1529. (Gallchrist.)