Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/138

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME Race. 55

ou livre rouge de la ville de Paris, fol. 221 verso. La collation n’a pas fourni d’autres variantes, que celles qui sont indiquées au tome IX , d’après le registre du Parlement.

N.° 10. Lettres de Charles VI, Paris, io septembre 140 p. Elles sont imprimées dans ce Recueil, tome IX,page ^.63. N.° 11. Lettres de Charles VII, Paris, décembre 1437. Ces lettres ont été imprimées ici, ne l’ayant pas encore été ailleurs ; elles ne font que confirmer des lettres antérieures. (a) Confirmation des Privilèges des Barbiers de Paris, LOYS, par la grâce de Dieu, Roy de France ; sauoir faisons à tous presens et advenir, de la partie de noz bien-amez les barbiers de nostre bonne ville de Paris, nous auoir esté exposé comme par nostre très-cher seigneur et pere, que Dieu absoille, et autres nos predecesseurs, leur aient esté donnés certains privileiges declairez ès lettres et chartes scellées en las de soie et cire verd, à eulx octroyées par nostredit feu seigneur et pere, dont la teneur est telle :

Charles, par la grâce de Dieu, Roy de France ; sauoir faisons à tous presens et aduenir que comme par aucuns de noz predecesseurs Roys de France, &c. (b)

Lesquels supplians nous aient fait humblement supplier et requérir que pareillement leur voulussions confermer leursdits privileiges : pourquoi nous, ces choses considérées, voulans entretenir les faiz de nosdits predecesseurs, lesdits privileiges et toutes et chacune les choses èsdites lettres dessus transcriptes auons approuuées et ratiffiées, approuuons et ratifiions de grâce especial, plaine puissance et auctorité royal, par cesdites présentes, par lesquelles nous donnons en mandement au preuost de Paris qui est à présent, et à ceulx qui seront au temps aduenir, et à tous nos autres justiciers, officiers et commissaires presens et aduenir, ou à leurs lieuxtenans, et à chacun d’eulx si comme à luy appartiendra, que lesdits supplians facent, seuffrent et laissent joyr et user desdits priuileiges, ainsi qu’ils en ont joy et usé le temps passé, et selon la forme et teneur desdites lettres dessus transcriptes, sans leur faire ou donner, ne souffrir estre fait, mis ou donné ores ne pour le temps advenir aucun empeschement au contraire, en quelque maniéré que ce soit ; ancois ce * fait, mis ou donné leur estoit aucunement Notes.

Louis XI,

à Paris,

Septembre

i46i.

Louis XI,

à Paris ,

Septembre

i46i .

Charles VII,

àAmboise,

19 Mai 1438*

Suite des Lettres

de

Louis XI.

  • ainçoiz se fait,

T. Ch.

(a) Transcrites sur le livre bleu du Châtelet de Paris ,fil. ryC v.* ; coliationnées sur le tegistre ip8 du Trésor des chartes, pièce VIII. (b) Ces lettres sont imprimées , te me XIII, page z€j.