Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/454

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME RACE. 371

rtastrata et expedita in Camera compotorum domini nostri Regis, Parisiis, die vicesima Stcunda Septembris,anno Domini millesimo quadringentesimo sexagesimo tertio. Ainsi signé, J Badouiller, comme toutes ces choses pevent plus à plain apparoir ; ausqueiles lectres de confirmacion, expédition et mandement desdits privileiges, ces présentes sont attachées soubz ie seel de l’office desdittes eaues et forestz. Pourquoi nous, veues lesdittes lectres et expedicion d’icelles auxdits bourgois, manans et habitans dudit Compiengne, avons délivré et délivrons leursdits droits , usaiges et pasnaiges et autres droits qu’ilz ont en laditte forest de Cuise, contenuz et declairez esdittes lectres et expedicjpns, pour par eulx et leurs successeurs joyr et user, ainsi qu’ilz ont accoustumé de joyr et user, pourveu qu’ilz seront tenuz d’en user sans excès ne abuz, et selon les ordonnances royaulx faites sur le faict desdittes eaues et forestz. Si donnons en mandement par ces mesmes présentes au garde de laditte forest de Cuise ou son lieutenant, et à tous autres justiciers, officiers et subgectz du Roy nostredit seigneur, que lesdits bourgois, manans et habitans de laditte ville de Compiengne, fassent, seuffrent et laissent joyr et user de leursdits droits, usaiges, pasnaiges et autres droits contenuz et declairez esdittes lectres cy-attachées, comme dit est, par la maniéré dessus ditte, plainement et paisiblement, sans leur donner ne mectre, 11e souffrir estre fait, mis ou donné aucun destourbier ou empeschement au contraire ; et l’arrest, s’aucun en avoit esté mis, au moyen de nostre commission ou mandement esdits droits, usaiges, pasnaiges et autres droits, nous parcesdittes présentes le mectons à plaine délivrance. Donne’audit lieu de Compiengne, soubi ledit seel, le douiiesme jour de Septembre, l’an mil quatre cent soixante-quatre. Ainsi signé : Bouchard.

Item. Colart Lehere, lieutenant de la garde de la forest de Cuise, à tous les sergens et officiers du Roy nostre sire en laditte forest, et à chascun de vous, salut. Sçavoir vous faisons que nous avons receu et veu les lectres de honorable homme etsaige, maistre Aignen Violle, licencié ez loix, advocat en parlement, lieutenant général ès pays de France, Champaigne et Brie, pour noble et puissant seigneur monseigneur de Montauban, admirai, maistre enquesteur et général refformateur des eaues et forestz du royaulme de France, attachées, soubz le seel aux causes dudit office, à certaines lectres de confirmacion et expedicion des privileiges que ont en laditte forest les manans et habitans de la ville de Compiengne, et, entre autres choses, des droits, usaiges , franchises et libertez qu’ilz ont en icelle forest, et pesnaiges de pourceaulx et autrement, par lesquelles lectres de mondit seigneur le maistre nous a esté mandé que nous souffrons et laissons lesdits habitans joyr et user de leursdits droits, usaiges et pesnaiges, par la forme et maniéré plus à plain contenue et declairée esdittes lectres, ausqueiles ces présentes sont aussi attachées ; en obtemperant au contenu desquelles lectres, vous mandons, et à chacun de vous endroit soy, que lesdits manans et habitans de Compiengne faictes, seuffrez et laissez joyr et user plainement et paisiblement desdits droits, usaiges et pesnaiges qu’ilz ont en laditte forest, selon la forme et teneur declairée leurs chartes, de ce faisant mencion , et sans leur donner aucun destourbier ou empeschement au contraire, pourveu qu’ilz en usent sans excès ou abus. Donné mh nostre seel, le treifiesme jour de Septembre, l’an mil quatre cent soixante quatre. Ainsi signé : Pue que.

Item. Aignen Violle, licencié ez loix, advocat en parlement, et lieutenant général ès pays de France, Champaigne et Brie, pour noble et puissant seigneur Monseigneur de Chastillon et (a) de Fremondont, grand maistre et général Note.

(a) Louis de Laval, sieur de Châtillon, Louis, bâtard de Bourbon, lavoit remplacé

  • ’°it succédé à Jean, sire de Montauban, dans dans celle d’amiral,

charge de grand-maître des eaux et forets ;

Aaa ij

Louis XI,

à Bordeaux,

le 20 Mars

i46i.