Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/249

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
231
de constantinople. [1203]

herberjoient en la ville il doteroient la mellée d’als et des Grius, et bien en porroit la cité estre destruite. Et il dient que il l’avoient tant servi en mainte maniere, que il ne refuseroient la chose qui lor proiassent. Ensi s’en allérent herbergier d’altre part. Ensi sejornérent en pais et en repos, en grant plenté de bones viandes.

100. Or poez savoir que mult de cels de l’ost allérent à veoir Constantinople et les riches palais et les yglises altes, dont il avoit tant, et les granz richesses, que onques en nulle villes tant n’en ot. Des santuaires ne covient mie à parler, que autant en avoit il à ice jor en la ville com il remanant du monde. Ensi furent mult communel li Grieu et li François de totes choses, et de merchandises et d’autres biens. Par le communs conseil des François et des Grex, fu devisé que li noviaus Emperére seroit encoronez à la feste monseignor Sain Pierre entrant august. Ensi fu devisé, et ensi fu fait.

101. Coronez fu si haltement et si honoréement com l’en faisoit les Emperéres grex al tens. Aprés comença à paier l’avoir que il devoit à cels de l’ost, et il le