Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/324

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
322
histoire

huit cens livres pour me monter de harnois et chevaulx, et pour donner à menger à mes chevaliers, jusques au temps de Pasques ? » Lors le Roy dist à ses gens qu’il ne veoit point en moy d’outrage, et me va dire qu’il me retenoit à lui.

Tantoust aprés ne tarda gueres, que l’empereur Ferry d’Almaigne envoia en ambaxade devers le Roy, et lui envoia lettres de creance, et comment il escripvoit au Souldan de Babilonne qui estoit mort, mais il n’en savoit riens : qu’il creust à ses gens qu’il envoioit devers lui, et comment qu’il fust, qu’il délivrast le Roy et tous ses gens. Et moult bien me souvient que plusieurs disdrent que pas n’eussent voulu que l’ambaxade d’icelui empereur Ferry les eust encore trouvez prisonniers. Car ilz se doubtoient que ce faisoit l’Empereur pour nous faire plus estroitement tenir, et pour plus nous encombrer. Et quant ilz nous eurent trouvez delivrez, ilz s’en retournèrent devers leur Empereur.

Pareillement aprés celle ambaxade, vint au Roy l’ambaxade du souldan de Damas jusques en Acre. Et se plaingnoit au Roy le Souldan, par ses lettres, des admiraulx d’Egipte, qui avoient tué leur souldan de Babilonne, qui estoit son cousin. Et lui promettoit que s’il le vouloit secourir contr’eulx, qu’il lui délivreroit le royaume de Jérusalem qu’ilz tenoient. Le Roy respondit aux gens du Souldan qu’ilz se retirassent en leur logeis, et que de brief leur manderoit responce à ce que le souldan de Damas lui mandoit. Et ainsi s’en allèrent loger. Et tantoust aprés qu’ilz furent logez, le Roy trouva en son conseil