Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/331

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
329
de saint loys.

lui, qui portoit sa hache d’armes, laquelle avoit le manche couvert d’argent : et y avoit ou manche tout plain de coteaux tranchans. Et crioit à haulte voix celui qui portoit celle hache en son langaige : « Tournez vous arrière, fuiez vous de devant celui qui pourte la mort des roys entre ses mains.»

Je vous avoys laissé à dire la responce que le Roy manda au souldan de Damas, qui fut telle. C’est assavoir que le Roy envoieroit savoir aux admiraulx d’Egipte s’ilz lui relieveroient et rendroient la treve qu’ilz lui avoient promise : laquelle ilz lui avoient jà rompuë, comme est devant dit. Et que s’ilz en faisoient reffuz, que très-voulentiers le Roy lui aideroit à venger la mort de son cousin le souldan de Babilonne, qu’ilz avoient tué.

Après ces choses, le Roy durant qu’il estoit en Acre envoya messire Jehan de Vallance en Egipte devers les admiraulx, leur requérir que les oultraiges et violances qu’ilz avoient faites au Roy, qu’ilz les luy satisfeissent, tant qu’il fust content d’eulx. Ce que les admiraulx lui promisdrent faire ; mais que le Roy se vouloist allier d’eulx, et leur aider à l’encontre du souldan de Damas devant nommé. Et pour amollir le cueur du Roy, après les grans remonstrances que messire Jehan de Vallance le bon preudomme leur fist, en les blasmant et vitupérant des grans griefs et torts qu’ilz tenoient, et commant en venant contre leur loy ilz lui avoient rompu les trêves et convenances qu’ilz lui avoient faictes, ilz envoierent au Roy, et délivrèrent de leurs prinsons tous les chevaliers qu’ils detenoient prinsonniers. Et aussi lui envoierent les os du conte Gaultier de Brienne qui