Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/355

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
353
de saint loys.

pital, et de plusieurs autres prinsonniers grans parsonnages qu’il avoit prins. Et y avoit à conduire le conte Gautier et les autres prinsonniers, jusques en Babilonne, bien trois cens chevaliers, à qui il print trop bien : car ilz ne se trouvèrent pas à la murterie[1] qui fut faicte devant le chastel de la Chamelle, de l’empereur de Perse, et de ses gens, dont a esté parlé cy-devant.

Quant les marchans de Babilonne sceurent que le Souldan avoit en ses prinsons le conte Gautier, ilz se assemblerent, et tous allerent faire une clameur au Souldan qu’il leur fist droit du conte de Japhe Gautier de Brienne, lequel les avoit destruiz par plusieurs foiz, et fait de grans domages. Et en optemperant à leur requeste, le Souldan leur habandonna le corps du conte Gautier, pour eulx venger de lui. Et ces traistres chiens entrerent en la prinson, là où le conte Gautier estoit ; et là le despiecerent, et hachierent par pieces, et plusieurs martires lui firent, dont nous devons croire que glorieux est en paradis.

Or revenons au souldan de Damas, lequel retira

ses gens qu’il avoit à Gadres[2], et entra en Egipte, et là vint assaillir les admiraulx d’Egipte. Et devez savoir que, de la fortune de leurs batailles, la bataille du souldan de Damas desconfit l’une des batailles des admiraulx ; l’autre bataille des admiraulx d’Egipte vainquit l’une des batailles du souldan de Damas. Et par ce s’en revint arriere à Gadres le souldan de Damas, bien navré et blecié en la teste, et autres

  1. A la murterie : au massacre.
  2. Gadres : Gadara, ville située dans la province de Décapolis.
2.
23