Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 2.djvu/388

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
386
histoire

de Bourgoigne son filz, et arrivé à Jonville. Auquel lieu, quant je y eu sejourné ung peu, je m’en allay devers le Roy, lequel je trouvay à Soissons. Et quant je fu devers lui, il me fist si grant joie, que tous s’en esmerveilloient. Là je trouvay le conte Jehan de Bretaigne et sa femme, et la fille du roy Thibault. Et pour la discencion qui estoit entre le roy de Navarre et la fille de Champaigne[1], pour quelque droit que le Roy de Navarre pretendoit ou païs de Champaigne, le Roy les fist tous venir à Paris en parlement, pour ouïr les parties, et pour leur faire droit.

A ce parlement demanda le roy Thibault de Navarre à avoir en mariage Ysabel fille du Roy. Et m’avoient mené noz gens de Champaigne pour profferer les parolles de la demande d’icelui mariage, pour ce qu’ilz avoient veu la grant chiere que le Roy m’avoit faite à Soissons. Et m’en vins deliberément au Roy parler d’icelui mariage. Et il me dist : « Senneschal, allez vous en premier accorder, et faire vostre paix avecques le conte de Bretaigne : et puis cela fait, le mariage se acomplira.» Et je lui dis : « Sire, vous ne devez point laisser à faire, pour tout quant qu’il y a.» Et il me respondit que pour nulle riens il ne marieroit sa fille oultre le gré de ses barons, et jusques à ce que la paix fust faicte au conte de Bretaigne.

Tantoust je m’en retourné devers la royne Marguerite de Navarre, au Roy son filz, et à leur conseil ; et leur racompté la responce du Roy. Laquelle ouye, incontinant o diligence s’en allerent faire leur paix

  1. La fille de Champaigne : Blanche, fille de Thibaut IV, roi de Navarre, et d’Agnès de Beaujeu, sa première femme, mariée à Jean, comte de Bretagne.