Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 33.djvu/75

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.

fois cet advertissement arriva trop tard à Rome, parce que la sentence estoit desjà donnée. En ce tems le roy d’Angleterre fit assembler ses estats, et par iceux fit declarer le mariage de Catherine d’Espagne illegitime, et qu’après son decès la couronne viendroit aux enfans de luy et de Jeanne de Seimour, laquelle il espousa depuis, et fut incisée par le costé pour avoir son enfant, dont elle mourut : et pour cette cause l’enfant fut appellé Edouart Cesar. Pour la quatriesme femme le Roy prit Anne, sœur du duc de Cleves, qu’il repudia bientost après. Pour la cinquiesme il espousa Catherine de Hawart, qu’il fit decapiter devant que l’an fust passé. Et pour la sixiesme il espousa Jeanne, vefve du seigneur de Latimer. Et par son testament, fait en decembre 1546, il institua Edouart son fils successeur à la couronne, auquel il substitue Marie sa fille aisnée ; et à Marie il substitua Elizabeth, ratifiant en cela la volonté des estats d’Angleterre, qui l’avoient ainsi ordonné.



CHAPITRE III.


Regne de Marie, reyne d’Angleterre. Refusée en mariage par Henry de Courtenay, comte de Worcester. Elizabeth, sœur et rivale de la Reyne, mise en prison ; delivrée par l’entremise de Philippe II, roy d’Espagne, qui pretendoit l’espouser après la mort de sa sœur.


Ainsi Marie succeda au royaume après la mort du jeune roy Edouart son frere, ce qui n’estoit advenu depuis quatorze cens ans. Car, combien que Tacite, en la